Date: 28.12.2017 / Article Rating: 5 / Votes: 621
Seyirzevki.com #How to write expository essays Lancing College

Recent Posts

Home >> Uncategorized >> How to write expository essays Lancing College

How to write expository essays Lancing College

May/Mon/2018 | Uncategorized

Writing Prompts - DePaul University College of Education

Write My Essay Online for Cheap -
Картинки по запросу how to write expository essays Lancing

Jens Spahn plant in how to der nachsten Legislaturperiode Geburten. Write A Poetry Analysis Clifton? Als ich 10 Jahre alt war, zog ich mit meinen Eltern von Aachen aufs Land. Meine Mutter hatte fur uns einen schonen alten Bauernhof gefunden und umgebaut. Expository College? Wichtig bei der Suche nach einem Haus war die Distanz zum Arbeitsplatz meines Vaters gewesen. Critiquing A Journal Article Lowell — UMass? Er musste innerhalb von wenigen Minuten im Krankenhaus sein konnen. Zwei Wochen im Monat hatte mein Vater Hintergrunddienst.

Abends, nachts und am Wochenende trug er dann immer sein Krankenhaustelefon oder spater sein Handy mit sich. How To Expository Essays? Wenn es Komplikationen gab, rief man ihn an how to write essay und egal ob er gerade schlief, mit uns zu Abend a?, fern sah oder im Garten sa?, innerhalb von kurzester Zeit sa? er im Auto und fuhr los. Mehr als 20 Jahre war mein Vater Chefarzt der Gynakologie eines stadtischen Krankenhauses. Um die unfreundlichen Arbeitszeiten und den Stress, der mit akuten Krankheiten und Komplikationen einhergeht, mitzumachen, muss man seinen Job wirklich mogen. Write Lancing College? Das gilt im ubrigen fur das gesamte Krankenhauspersonal, das oft nicht mal besonders gut bezahlt wird. Is It Good Anglia University? In den 90er Jahren fand ein Wandel in expository Lancing College den Krankenhausern statt.

Die Ausgaben im Gesundheitssektor wurden in how to college essay Frage gestellt und die flachendeckende Gesundheitsversorgung war nicht mehr der Hauptfokus. Write Expository Essays? Mein Vater wusste, dass seine Station geschlossen werden konnte, wenn am Ende des Jahres nicht genug Entbindungen gezahlt wurden. Writing North School? Als mein Vater anfing, gab es im Landkreis mit 250.000 Menschen auf 627,99 km2 ingesamt drei Krankenhauser mit Entbindungsstationen, heute sind es nur noch zwei. Essays? Die nachste Station, die auf Neonatologie spezialisiert ist, liegt 50km entfernt im Klinikum einer gro?eren Stadt. How To Write Critique Essay Institut Montana? In einigen Teilen des Kreises fahren einige Mutter lieber in how to Lancing College eine niederlandische Nachbarstadt, weil das schneller ist, als die 20 minutige Fahrt zum nachsten deutschen Krankenhaus im Kreis. Daran musste ich heute denken, als ich einen Text von Mother Hood e.V. Help With School Of Milan? las. Write Expository Essays College? Am 18.

August hatten sich am Wahlkampfstand der CDU in effective Broward Worms Dr. Pia Muller und Daniela Koch mit Jens Spahn uber die aktuellen Probleme in expository essays College der Geburtshilfe (Krei?saalschlie?ungen, Personalmangel in den Kliniken, gro?e Lucken in der Hebammenversorgung) unterhalten. Write College Essay The Village? Als ich heute den Bericht in how to write expository Lancing College Form eines offenen Briefs uber das Gesprach las, wusste ich nicht, ob ich lachen oder weinen soll. Help With Of Milan? Jens Spahn sollte sich mit dem Thema Gesundheit und medizinische Versorgung eigentlich ganz gut auskennen. Expository Lancing College? Zwischen 2009 und 2015 war er Gesundheitspolitischer Sprecher der CDU/CDU-Bundestagsfraktion. How To Critique Montana? Er schreibt: #8222;(Ich) konnte in write expository College dieser Funktion einige wichtige Reformen mitgestalten. Wichtig ist, dass wir den Patienten in coursework of Milan den Mittelpunkt stellen, oftmals sind die Diskussionen in write Lancing diesem zentralen Politikfeld leider sehr abstrakt.#8220;

In dem offenen Brief, der sich auf drei Aussagen von Spahn im Laufe des Gesprachs bezieht, klingt das ganz anders. Essay Preparatory School? Hier mochte ich kurz auf Spahns Reaktion auf Twitter hinweisen. Expository Essays Lancing College? Dort schreibt er, dass seine Au?erungen aus dem Zusammenhang gerissen worden seien und wohl auch aus dem Gedachtnis falsch zitiert wurden. Writing Broward School? Interessant ware, wenn Jens Spahn seine Postionen zu dem Thema nochmal selbst darstellen wurden. How To Write Essays College? Bis jetzt ist das nicht passiert. A Poetry Clifton College? Ich gehe daher erstmal davon aus, dass Pia Muller und Daniela Koch seine Aussagen richtig wiedergegeben haben. „Die Politik kann nicht verantwortlich fur eine flachendeckende Versorgung mit Geburtshilfe sein. Write Expository Essays? Kliniken sind unabhangig und mussen wirtschaftlich arbeiten.“ Jens Spahn ist offensichtlich ein sehr gro?er Freund neoliberaler Ansatze. Is It Anglia (Navitas)? Zunachst wurde die Krankenversorgung durch politische Entscheidungen privatisiert und jetzt wird die Verantwortung dafur zuruckgewiesen.

In Spahns Welt entscheidet der Markt uber die Gesundheit und das Wohl der Menschen. Expository Essays College? Was fur ein abwegiger Gedanke es ihm scheint, dass Politik im Sinne der Menschen eines Landes handeln konnte. Essay Writing North School? Die Wirtschaftlichkeit eines Krankenhausbetriebs steht fur Spahn uber der Gesundheit der Menschen. Expository Essays Lancing College? Ich frage mich, ob der Spahn, der sich gegen Fahrverbote ausspricht, auch folgendes sagen wurde: #8222;Die Politik kann nicht verantwortlich fur ein flachendeckendes Stra?ennetz sein. Critiquing A Journal Article University Lowell? Stra?en sind unabhangig und mussen wirtschaftlich arbeiten.#8220; Aber im Umgang mit Menschen ist einem Spahn vor allem wichtig, dass er seinen Kaffee in how to Lancing College Landessprache bestellen kann.

Immerhin erlautert er im Gesprach wohl auch, warum die Politik nicht fur eine flachendeckende Versorgung mit Geburtshilfe verantwortlich sein mochte: #8222;Wissen Sie, was es kostet, eine flachendeckende [wohnortnahe] Versorgung aufrecht zu erhalten?“ Eine gute Versorgung von schwangeren Frauen und ihren Babys ist einfach zu teuer. How To Montana Zugerberg? Dafur mussen wir Verstandnis haben. Write? Fur Herrn Spahn stehen die Patientinnen/Menschen genau so lange im Mittelpunkt bis es Geld kostet, dann steht der Markt im Mittelpunkt. A Journal University Of Massachusetts Lowell — UMass (Navitas)? Es scheint mir, als hatte Jens Spahn uberhaupt kein Interesse an how to write Menschen. Critique Institut Zugerberg? Es geht ihm nicht darum, dieses Land lebenswerter oder sozialer zu machen.

Er mochte schlicht kein Geld fur die Menschen ausgeben, die ihn wahlen, lachelt aber freundlich dabei und kampft gegen Fahrverbote. Expository? Aber man sollte nichts mit Bosheit erklaren, das man nicht auch mit Dummheit begrunden kann. Ein weiteres Zitat von Spahn lasst vermuten, dass er einfach keine Ahnung hat von dem, was er tut (er war ja mal gesundheitspolitischer Sprecher). „Eine Geburt passiert ja nicht plotzlich und auch nicht alle zwei Wochen. Critique Essay Institut Montana Zugerberg? Da kann man schon mal bereit sein weiter zu fahren.“ Mein Vater lebte in write expository Lancing der Nahe des Krankenhauses, weil Zeit ein essentieller Faktor bei einer Geburt sein kann. College The Village School? Wenn etwas schief lauft, ist das fur alle Beteiligten eine sehr gro?e Schei?e. Expository Essays Lancing College? Zeitliche Verzogerungen haben fatale Folgen. How To College Application The Village School? Wenn das Kind auch nur kurze Zeit unter Sauerstoffmangel leidet, kann es sein ganzen Leben lang davon beeinflusst sein. Blutungen bei der Mutter sind ebenfalls nicht zu unterschatzen und konnen wenn nicht zeitnah behandelt zum Tod fuhren. How To Essays? Es hat seinen Grund, weshalb es Zeiten gab, in write a poetry analysis Clifton College denen viele Mutter und auch viele Kinder unter der Geburt gestorben sind.

Ich habe zwei Kinder geboren und durfte im Rahmen dieser Erlebnisse einen Gro?teil der medizinischen Geburtshilfepalette kennenlernen. Write Expository Essays College? Mein Sohn kam nach 24 Stunden per analysis essay Clifton Kaiserschnitt zur Welt, meine Tochter kam auch Dank der Hilfe einer gro?artigen Beleghebamme spontan und rasant im CTG-Zimmer zur Welt. How To Write Expository Essays? In beiden Fallen war ich froh, in Hamburg zu leben und mit dem Taxi nur ein paar Minuten zum Krankenhaus fahren zu mussen. Fur Menschen wie Spahn mochte ich kurz beschreiben, wie sich eine Geburt anfuhlt: wie Fisting ohne Gleitcreme wahrend man eine heftige Magen-Darm-Grippe hat und zwar uber Stunden. Die Chuzpe zu haben, einer werdenden Mutter zu sagen, dass sie bereit sein soll etwas weiter zu fahren, ist in critiquing University of Massachusetts Lowell Anbetracht dessen, was sie ohnehin unter der Geburt durchmachen muss, so unsaglich damlich, zynisch und dumm, dass ich Spahn gern meine Plazenta als Gru? aus der Kuche servieren mochte. Wie soll eine Schwangere denn unter Wehen einige Kilometer Auto fahren? Was ist wenn der Partner auf der Arbeit ist und sie allein zu Hause ist? Soll sie einfach mal mit dem Taxi 50km zum nachsten Krankenhaus fahren unter Wehen? Der Taxifahrer wird sich bedanken, wenn die Fruchtblase platzt oder die Presswehen einsetzen, von Komplikationen mochte ich gar nicht erst sprechen. Expository? Und selbst wenn es die Moglichkeit eines Krankentransports geben sollte, dieser ersetzt nicht die Moglichkeiten in how to application The Village der Geburtshilfe.

Was ist, wenn es dem Baby nicht gut geht? Schon mal mit einem Baby, das wegen Sauerstoffmangel blau anlauft eine gro?ere Strecke im Auto gefahren? Aber wie gesagt, wahrscheinlich ist Spahn gar nicht bose, sondern nur unwissend und inkompetent. How To Write Expository Essays? Antje Schrupp schrieb hierzu auf Facebook: Andererseits ist es kein Wunder, dass Parteien uber Probleme, fur die sie keine Losung haben, auch nicht reden. Da ist es fast schon nett von Jens Spahn, dass er so unbekummert einfach ausspricht, was in is it Anglia University diesen Kopfen Sache ist. Die Themen Carearbeit, Familie, Frauen und Kinder zahlen nach wie vor zum #8222;Gedons#8220;. How To Lancing College? Aussagen wie diese zeigen, dass diese Themen als irrelevant angesehen werden. A Poetry Analysis Clifton College? So als wurden die Wahlerstimmen von den betroffenen Menschen gar nicht zahlen.

Jens Spahn lebt in how to expository essays College einer Welt, in is it Anglia University der das Thema Gesundheit fur Mutter und Kinder egal ist. Verletzungen, Traumata, Tod und bleibende Schaden werden hingenommen, weil ja nunmal kein Geld da ist und die Politik angeblich uberhaupt nicht dafur verantwortlich ist. Aber das ist die Politik. How To Expository Lancing College? Ich erwarte, dass Familienpolitik auch beinhaltet, das Wohl von Frauen und Kindern unter der Geburt zu berucksichtigen. Oder um es mit Spahns (leicht abgewandelten Worten) zu sagen: #8222;Wie merkwurdig und auch fremd im eigenen Land durften sich die fuhlen, die wie meine Eltern nie sicher gebaren konnten: Sie kommen in ihre Hauptstadt und lernen das erste Mal flachendeckende Versorgung mit Geburtshilfe kennen.#8220; Nachtrag vom 2.9.2017: Jens Spahn hat mit einem Brief an Mother Hood e.V. Help Coursework International Of Milan? reagiert. Write Expository Lancing College? Ich hoffe, dass die darin erwahnten Plane und Ma?nahmen umgesetzt und erfolgreich sein werden. Diana Weis schrieb vor kurzem im Zeit-Magazin: Die wirklich wichtige Frage, die sich Frauen an writing North ihrem 40. Geburtstag stellen mussen, ist deshalb: Willst du das Aschenputtel sein oder eine der bosen Stiefschwestern?

Willst du andere ewig auf dir rumtrampeln lassen, in write expository essays College der vagen Hoffnung, dass irgendein Prinz in deinem Schuh die Gestalt deiner wertvollen Seele erblickt? Oder nimmst du dein Schicksal lieber selbst in effective Broward Preparatory School die Hand und pfeifst auf eine Naturlichkeit, die ohnehin nie eine war? [#8230;] Mit 40 Jahren haben Frauen noch viel vor sich. Es gibt Dinge, die wir noch erledigen mussen. How To Essays Lancing? Botox kann uns dafur wappnen. With Coursework International Of Milan? Wir sind noch nicht bereit fur die Unsichtbarkeit.

Ich mochte den Text, weil es einige Aspekte des weiblichen Alterns und unserer Gesellschaft analysierte, die ich spannend, klug und richtig finde. Write Expository Essays Lancing College? Befremdlich finde ich allerdings die Schlussfolgerungen. Coursework International School Of Milan? Damit meine ich nicht die Nutzung von Botox, sondern die Kapitulation und die damit einhergehende Anpassung. How To Lancing College? Witzigerweise erwahnt Diana Weis in with of Milan der Metapher gar nicht die bose Stiefmutter. Dabei reprasentiert sie eigentlich den Kern dessen, was im Text steht. Expository Essays Lancing College? Die Stiefmutter hat erkannt, dass ein sozialer Aufstieg ihrer Tochter nur durch eine Hochzeit mit dem Prinzen moglich ist. How To Write College? Sie kampft aber dagegen nicht an, sondern passt sich an write expository essays und versucht nach den gesetzten Spielregeln fur ihre Tochter eine bestmoglich Partie zu suchen. Sie wei?, dass sie das Interesse des Prinzen nur uber die Attraktivitat ihrer Tochter erreichen kann. Write? Also muss sie ihre Stieftochter bestmoglich prasentieren und notfalls sogar auf Tauschungen zuruckgreifen. How To Write Expository Essays College? Sie wei?, dass der Handlungsspielraum von Frauen extrem eng ist.

Der Wert einer Frau beziffert sich in how to essay ihrer Attraktivitat und ihr Aufstieg ist an expository College eine Beziehung mit einem moglichst einflussreichen Mann gekoppelt. Help With Coursework? Und auch wenn Aschenputtel zunachst wie eine Antithese zu einem gangigen Schonheitsideal wirkt, ist sie im Grunde nichts anderes als ein schmutziger Diamant. Auch hier verliebt sich der Prinz erst, als Aschenputtel sich ihm herausgeputzt zeigen kann. Die Botschaft ist nicht, dass die Liebe uberall hinfallen kann, sondern dass nur fur echte schone Frauen ein sozialer Aufstieg moglich ist. In der Welt von Diana Weis hat sich also seit mehr als 200 Jahren als die Bruder Grimm Aschenputtel in write essays College ihre Marchensammlung aufnahmen nicht viel geandert. How To Write College Application The Village School? Die Fragen, die ich mir stelle sind: ist es wirklich so wie Weis beschreibt und wenn ja, warum sollte ich das so hinnehmen?

Wobei mir nicht ganz klar wurde, ob Weis meint, dass eine Frau ab 40 allgemein unsichtbar wird oder nur fur Manner. Essays Lancing? Allgemein mussen Frauen namlich nicht erst 40 Jahre alt werden, um unsichtbar zu sein. How To Write Critique Essay Institut Zugerberg? Gema? dieser Studie werden Frauen bereits ab 30 Jahren im Fernsehen sukzessive unsichtbarer. How To Essays Lancing College? Wenn also Maria Furtwangler einem Claus Kleber erklaren muss, dass es keine Umerziehung ist, wenn man anhand einer wissenschaftlichen Studie feststellt, dass Frauen (nicht nur) im Fernsehen unterreprasentiert sind, offenbart das, wie unerwunscht Frauen im offentlichen und medialen Raum sind. How To A Poetry Analysis? Die Studie hat ebenfalls analysiert: #8222;Wenn Frauen gezeigt werden, kommen sie haufiger im Kontext von Beziehung und Partnerschaft vor.#8220; Frauen sind also nicht Experten oder Moderatoren, sondern Beziehungsmasse.

Damit sind wir dann wieder bei der bosen Stiefmutter, die bereits erkannt hat, dass sich eine Frau nur in essays College einer Beziehung mit dem Prinzen weiterentwickeln kann. Insofern definiert sich Weis ganz klar auch uber die Beziehung zu Mannern. Sie spritzt sich lieber Botox als zu riskieren, dass sich kein Prinz mehr fur sie interessiert. Diese Schlussfolgerung halte ich fur fatal. Writing North Broward? Was fur ein Ausma? an write essays Unterwerfung und Resignation offenbare ich, wenn ich mit einer Nadel voller Nervengift in der Stirn sage: #8222;Es geht leider nicht anders. A Poetry Analysis Essay Clifton? Wenn Du in how to expository essays Lancing unserer Welt wahrgenommen werden willst, musst Du den Mannern gefallen.#8220; Fatal ist dieser Ansatz auch, weil das Botox nur an help with coursework School of Milan der Oberflache eines gro?en Problems kratzt. Write Expository Essays Lancing College? Ich glaube ja, dass der gro?te Trick des Patriarchats ist, Frauen eine Verknappung der Ressource Mann vorzugaukeln.

Als Frau ist es unabhangig von Alter, Form usw recht einfach, ein paarungswilliges Mannchen zu finden. How To Write? Um zu verhindern, dass Frauen zu viel Spa? dabei haben so wie z.B. in dem Schweden, das Paulina Porizkova beschreibt werden diffuse Mythen wie Monogamie, gro?e Liebe und besonders begehrenswerte Manner geschaffen. How To College? Denn einen Mann abschleppen kann jede, aber einen Prinzen ein Leben lang zu halten, das ist die eigentliche Aufgabe einer Frau. A Journal Article University Of Massachusetts — UMass? Das geht soweit, dass wir Frauen glauben, in how to expository Lancing College einem Konkurrenzkampf um die besten Manner zustehen. Wir lesen uns Frauenzeitschriften durch, in article (Navitas) denen wir angeleitete werden, Manner optimal zu befriedigen, wir halten unsere Korper schlank und straff, wir spritzen uns Botox und das alles weil unser Wert nur in write Lancing College Zusammenhang mit der Wertigkeit unseres Prinzen der bei uns bleibt gesehen wird. Relevant ist hier vor allem die okonomische Komponente. Essay Clifton? Der Prinz hat den Reichtum, das Aschenputtel nur ihre Schonheit. Write Lancing College? Patricia Cammarata hat sich neulich den 2. Write Essay The Village School? Gleistellungsbericht etwas genauer angeschaut. Write Essays College? Dabei hat sie folgendes Zitat aus dem Bericht herausgestellt: Studien deuten allerdings darauf hin, dass die Partnerinnen und Partner ihre Ressourcen keineswegs zur Verwendung „in einen Topf werfen“; vielmehr sieht es danach aus, als wirkten beim Ausgabeverhalten familieninterne Entscheidungsstrukturen und okonomische Verhandlungspositionen (Beblo 2012: 193; Beblo/Beninger 2013; siehe auch Rees 2017). Anders ausgedruckt, wer das Geld hat, entscheidet auch.

Das hei?t, Frauen sind unsichtbar, weil ihre wirtschaftliche Kraft geringer ist. Altere Frauen betrifft das umso mehr, denn sie haben oft jahrelang unentgeltlich die Familienarbeit geleistet und haufig in Teilzeit deutlich weniger verdient. A Journal Article Of Massachusetts Lowell — UMass Lowell (Navitas)? Sollten wir hieran etwas andern wollen, kann die Antwort jedenfalls nicht lauten, Botox zu spritzen. How To Essays College? Vielmehr geht es darum, Sichtbarkeit einzufordern, aber auch die vorhandene wirtschaftliche Macht zu nutzen. Coursework School? Ich habe einfach keine Lust Geld fur Filme auszugeben, bei denen Mannern ihre Wall-Street-Gott-Fantasien ausleben, ich lese keine Bucher von ehemaligen linken alten Mannern, die nun verbittert Anerkennung fordern, ich zahle Frauen auf Podien und gehe Leuten auf den Sack, die dumme Sachen sagen. Expository Lancing? Ich fordere eine Quote, nicht obwohl, sondern weil ich mir wunsche, dass Posten nach Qualifikation und nicht Geschlecht vergeben werden. How To Write Analysis Essay College? Mir ist es egal als dick, unfickbar, alt oder was auch immer zu gelten. Essays Lancing? Meine Existenz ist nicht an North Broward meine Attraktivitat oder einen Prinzen gekoppelt. Ich fuhre eine Partnerschaft, keine Herrchen-Hund-Gemeinschaft. Expository Essays Lancing? Ich verstehe, wenn jemand sagt, dass das ein (zu) anstrengender Weg ist. A Poetry Essay Clifton? Ich verstehe die Resignation daruber, dass sich uber Jahrzehnte und Jahrhunderte nur wenig bewegt.

Ich verstehe den Frust und die Mudigkeit immer wieder mit den gleichen Leuten uber Selbstverstandlichkeiten zu diskutieren. How To Lancing College? Gleichzeitig bin ich aber mit 40 Jahren einfach noch nicht alt genug, mich und mein Gesicht mit Nervengift einzuschlafern. How To A Poetry College? Fu?abwarts Das Meer beginnt hier. Write Essays College? Als im Fruhjahr noch gar nicht daran zu denken war, in how to a poetry Clifton freien Gewassern zu schwimmen, las ich auf Facebook von der Elbschwimmstaffel. Diese Aktion wurde im Rahmen des Wissenschaftsjahres 2016*17 geplant. How To Write Expository Lancing? Die Wissenschaftsjahre sind eine Initiative des Bundesministeriums fur Bildung und Forschung (BMBF) gemeinsam mit Wissenschaft im Dialog (WiD). With School? Ziel ist ein Dialog, zwischen Forschung und Gesellschaft. How To Write Expository Essays College? Das Thema 2016 und 2017 ist die Meeresforschung. Is It Anglia (Navitas)? Im Rahmen der Elbschwimmstaffel sollte nun die Elbe von Bad Schandau (bei Dresden) bis Geesthacht (bei Hamburg) in how to write expository College ingesamt 19 Etappen (575km) quasi fast bis zum Meer durchschwommen werden. Write Critique Essay Institut? Die Teilnahmebedingungen waren Volljahrigkeit und das Bronzeabzeichen im Schwimmen. Beides trifft auch mich zu, also meldete ich mich fur die 14.

Etappe von Tangermunde bis Sandau am Freitag dem 7.7.17 an. Write Essays College? Die Etappen sind eingeteilt in how to School eine am Vormittag und eine am Nachmittag. Write Expository Essays Lancing College? Fur jeden angemeldeten Schwimmer sind 2km vorgesehen. Man darf mehr angeben und ist dann ggf. Essay Broward? Ersatzschwimmer fur Ausfalle. Essays Lancing? Wegen der Anfahrt von uber 200km entschied ich mich fur den Nachmittag. With International School? Im Vorfeld wurde ich bestens per Lancing Mail uber den Ablauf informiert, z.B. Write Analysis Clifton? dass ich auf das Flo? nur 2kg Gepack nehmen kann, die dann aber nicht abgewogen wurden. Write Expository Lancing? Ursprunglich sollten wir um 11:30 in Sandau beim Treffpunkt sein aber einen Tag vorher bekamen wir einen Anruf, dass 13:30 vollig reicht. Wegen des G20 fuhr ich trotzdem am Freitag fruh schon um 7 Uhr mit Kindern und Babysitter los. Wir waren einige Stunden zu fruh, spazierten noch an help with coursework der Elbe und gingen in how to write expository essays College Havelberg essen.

Am Treffpunkt stellte ich fest, dass meine Entscheidung sehr fruh loszufahren richtig gewesen war, ein Schwimmer hatte es nicht geschafft, weil er aus Hamburg nicht rauskam. Zufallig wurden wir so die erste reine Frauengruppe. Zwei der Mitschwimmerinnen waren durchtrainierte Triathletinnen, au?erdem war noch Barbel dabei, die mit Mitte 60 regelma?ig bei Master-Schwimmwettbewerben mitmacht. Essay North Preparatory? Meike und ich aus Hamburg schwimmen gern im Freibad oder wenn es geht im offenen Gewasser. How To Expository Essays College? Selbstverstandlich bekam ich ehrfurchtige Minderwertigkeitskomplexe. How To College Essay? Aber die T-Shirts waren toll und der Stoff schon weich. How To Write Expository Essays Lancing? Mit dem Bus fuhren wir nach Arneburg, wo die Vormittagsgruppe ankommen wurde. How To Write Critique Essay? Wir funf Schwimmerinnen wurden auf die beiden Hausflo?e eingeteilt. Write Expository Essays College? Auf denen jeweils ein Bootsfuhrer, eine Koordinatorin und ein Fotofograf bzw. Write Essay Montana? eine Fotografin waren. Expository? Daruber hinaus gab es ein Boot der DLRG, dessen Team aus zwei Frauen und einem Mann bestand und ein wissenschaftliches Begleitboot, die MS Elbegrund. Is It Good? Bea erklarte uns, dass das Boot gut einen Kilometer vorausfahren wurde, damit es beim Schwimmen nicht stort, es aber quasi die aktuellen Werte wahrend unseres Schwimmens messen wurde.

Ich fand ja witzig als ich sagte: #8222;Wisst Ihr Bescheid, nicht ins Wasser pischen.#8220; Der Pipi-Kacka-Humor meiner rheinlandischen Heimat kam offenbar nicht ganz so gut an. Wobei der Rhein ganz sicher seinen Anteil daran hat, dass ich uberhaupt mitgemacht habe. Ich habe mich immer gefragt, warum niemand im Rhein schwimmt, wie gefahrlich die Stromung und wie dreckig der Fluss wirklich ist. Uberhaupt habe ich bis zum 7. Juli nie in write Lancing einem gro?eren Flu? geschwommen und das obwohl meine Umgebung immer von Flussen gepragt war. Die Inde in critiquing a journal — UMass Lowell Kornelimunster, die Rur in how to Lancing Heinsberg, der Tennessee-River in help with coursework School Savannah, der Arno in write expository College Florenz, der Rhein in how to critique essay Institut Koln und die Elbe in Hamburg. How To Write Expository Lancing? In keinem dieser Flusse war ich jemals geschwommen oder zufallig reingefallen. How To Write Analysis Clifton? Gegen 15:30 legten unsere Flo?e und das Boot des DLRG ab. Die Strecke vor uns belief sich auf gut 12km, so dass wir alle etwas mehr als 2km schwimmen durften. Write Expository Essays College? Unsere Koordinatorin erzahlte uns, dass sie im Laufe der Staffel die Schwimmzeiten stark hatten anpassen mussen. Article Lowell — UMass (Navitas)? Die Schwimmer waren alle viel schneller als sie erwartet hatten.

Diverse Leistungsschwimmer, Triathleten, Seedurchquerer und Marathonschwimmer hatten sich angemeldet und pflugten in essays Lancing rasender Geschwindigkeit durch den Flu?. Effective Essay North Broward School? Jetzt waren wir dran. Lancing College? Der konkrete Ablauf war so, dass die schwimmende Person nur vom Rettungsboot begleitet wurde. How To Write Institut Montana? Die Flo?e lie?en sich fast 500m hinter dem Schwimmer durch das Wasser treiben. How To Write Expository Lancing College? So hatte man als Schwimmer das Gefuhl, fast allein im Flu? zu sein. In den gut zwei Stunden, die wir abwechselnd schwammen, kamen genau zwei Motorboote an how to critique Institut uns vorbei und am Ufer standen vereinzelt ein paar Angler oder Familien, die am Elbstrand plantschten. Write Essays College? Ansonsten war es still, sonnig, langsam und wunderschon. How To Essay The Village School? Uberraschend schnell wurde ich gefragt, ob ich bereit sei. Wir sollten einen Paketsprung ins Wasser machen, um uns nicht zu verletzen.

Paketsprung ist das feinere Wort fur Arschbombe. Ich lie? mich langsam ins Wasser gleiten, reinzuspringen traute ich mich. Expository Essays Lancing? Das Wasser war silbrig-schwarz und wir hatten vorher noch uber Welse gesprochen, von denen ich Dank Tier- und Landschaftsdokus im Nachmittagsfernsehen einen klaren optischen Eindruck hatte und die ich nicht unbedingt treffen wollte. Article Lowell? Dann schwamm ich los. How To Essays Lancing? Das Wasser war mit 21 Grad angenehm warm.

Die Sicht war eher schlecht. How To Write College Essay? Wie ein gelblicher Vorhang schmiegte sich der Flu? um mich herum. Lancing College? Ich war froh, mich fur den Badeanzug und nicht den Neoprenanzug oder Neoprenshorty entschieden zu haben. So konnte ich das Wasser viel besser fuhlen. A Poetry Analysis Essay Clifton College? Auf dem Flo? hatte ich erfahren, dass die Flie?geschwindigkeit bei 3km/h liegt, man diese aber nicht direkt merkt, sondern nur wundert, warum sich die Landschaft so schnell andert. Write Expository Essays Lancing? Ich merkte die Stromung auch nur, weil ich viel weniger Kraftanstrengung in write a poetry College den Beinen brauchte.

Selbst mit einem leichten Beinschlag kam ich zugig voran. How To Write Essays Lancing? Das Wasser selbst war kostlich. Ganz su? und weich und fast geruchsfrei. International School? Anders als bei Wasser in how to write expository essays Lancing Seen, roch in how to critique essay Montana Zugerberg der Elbe nichts moderig. Essays College? Eine Herausforderung war es, nicht im Zickzack zu schwimmen. Good Ruskin? Wir sollten in write essays der Mitte des Flusses bleiben, aber unweigerlich schob einen die Stromung und die schlechte Sicht mal nach rechts und mal nach links ans Ufer. Effective Essay North School? Die Orientierung am Rettungsboot half mir am meisten. Ein bisschen absurd, wenn man bedenkt, dass ich den ganzen Flu? fur mich hatte und nichtmal in how to write expository essays Lancing College der Lage war, eine gerade Linie zu schwimmen. Critique Essay Institut? Ich wollte 2km kraulen und dann die letzten 100-200m Brustschwimmen und den Blick nach vorn genie?en. Aber bevor es dazu kam, wurde ich raugewunken. How To Essays Lancing College? In wohl nicht mal 30 Minuten es wurden keine Zeiten gemessen und ich hatte meine Schwimmuhr auch nicht dabei war ich mehr als zweitausend Meter durch den Flu? geschwommen.

Euphorisch und gluckselig lie? ich mich ins Boot hieven und zum Flo? bringen. Barbel sprang als letzte in Ruskin University (Navitas) die Elbe und zog wie eine Kraftmaschine durchs Wasser. How To Write Essays Lancing? Sogar als es sturmisch und wellig wurde, wirkte es nicht wie eine Herausforderung fur sie. In Sandau wurden wir mit Wasserfontanen, einer Delegation der ortlichen Honoratioren und Neptun empfangen. Effective Writing Preparatory School? Au?erdem bekamen wir eine Medallie von der Elbschwimmstaffel, eine Urkunde und einen kleinen Pokal aus Sandau.

Selbst zum Essen auf dem kleinen Fest wurden wir eingeladen. How To Expository Essays? Wir fuhren trotzdem bald los, durch wunderschone Alleen, an write analysis essay Clifton College einsamen Bauernhofen und traumhaften Landschaften vorbei in how to write essays Richtung Berlin. Critique Montana? Ich hatte die Elbe ein Stuck hin zum Meer begleitet und sie hat mich dabei ganz wunderbar getragen. How To Write Expository Essays College? Ich kann das Videotagebuch zu den einzelnen Etappen ubrigens nur warmstens empfehlen und auch sonst finde ich die Seite des Wissenschaftsjahres schon gemacht. North Broward Preparatory? Au?erdem war ich schwer beeindruckt, von der professionellen und hervorragenden Organisation. Die gesamte Crew inkl. Write Expository College? der Rettungsschwimmer war zudem auch noch unglaublich liebenswurdig, hilfsbereit und gut gelaunt. Critique Essay Institut? Vielen Dank fur alles! Journelle: Save the write expository essays, world tell a story: Wie wir die Deutungshoheit im Internet zuruckgewinnen und die Welt retten konnen.

Auch dieses Jahr habe ich auf der re:publica einen Vortrag gehalten. How To Application Essay? Ursprunglich wollte ich daruber sprechen, wie Geschichten als Vorbilder fur die eigene Lebensgestaltung dienen konnen. Expository Lancing? Also ganz allgemein. Article University Lowell (Navitas)? Dann aber beschloss eine dunne Mehrheit von Wahlern in write essays Lancing College England, dass sie unbedingt wieder getrennt vom Rest der Menschheit leben wollten und in how to critique essay Institut Montana den USA wurde eine Person zum Prasidenten gewahlt, die an write essays Lancing gefahrlicher und boser Dummdreistigkeit nicht uberboten werden kann. How To Write Essay School? Ich begann im Internet mit Menschen zu diskutieren, deren einzige Kommunikationsart eine diarrhoeische Wutentladung zu sein scheint. Essays College? Wahrend ich zwischen #8222;Wir Menschen sind wirklich das Schlimmste, was diesem Planeten passieren konnte#8220; und #8222;Konnen wir uns jetzt nicht alle mal zusammenrei?en und einfach ein schones Katzengif anschauen?#8220; hin und her verzweifelte, uberlegte ich mir, wie man die Welt retten konnte. Selbstverstandlich basiert meine Idee auf Selbstuberschatzung aber damit liege ich vollig im Trend. How To Write Analysis Essay? Kurzum: in College 18 Minuten erklare ich im Stakkato-Schnelldurchlauf, amusant bebildert und mit lebensnahen Beispielen wie wir mit Geschichten die Welt retten konnen. Und zum Schluss lache ich laut. Help With School Of Milan? Lieber feiere ich eine schwarze Messe, als Muttertag.

Muttertag hat sich mir nie erschlossen, weder als Tochter noch als Mutter. Je alter ich werde, desto wutender werde ich sogar. Expository Lancing College? So als wurde mich die Verlogenheit dieses Tages mit jedem Jahr dreckiger angrinsen. How To A Poetry Essay Clifton College? Wenn mir irgendjemand als Mutter was Gutes tun will, dann fallen mir drei Millionen Dinge ein. Geschenke, Su?igkeiten, pathetische Liebeserklarungen und die penetrante mediale Erinnerung an Muttertag zahle ich nicht dazu. Ich glaube, ich spreche fur einige Mutter wenn ich schreibe, dass wir ausschlafen, Oralsex und einen Tag allein oder mit Freundinnen, viel dankbarer annahmen, als bemuhte Geschenke und billige Aufmerksamkeit. How To Write Expository Essays Lancing? Letztlich wurden aber auch nicht die oben genannten Dinge, meine Emporung uber diesen Tag abmildern konnen. Basiert er doch viel zu sehr auf dem Bild einer treusorgenden und aufopferungsbereiten Mutter, die an good Anglia Ruskin University (Navitas) einem Tag im Jahr verehrt wird. How To Write Lancing? Wahrend beim Vatertag die Herren marodierend durch die Stra?en ziehen, lachelt die Mutter am Muttertag artig und stopft sich die geschenkten Pralinen in how to write college application The Village School den Mund. Was fur ein bescheuertes Mutterbild. How To Write Essays Lancing? Ich will nicht verehrt werden, mir wurden ausreichend Kitaplatze, verstandnisvolle Arbeitgeber, gleiche Bezahlung wie Manner, eine Frauenquote, Anerkennung von Care-Arbeit, gute Bildung fur meine Kinder und keine bescheuerten Diskussionen daruber, ob eine Mutter besser mit den Kindern zu Hause bleibt oder arbeiten geht, vollkommen ausreichen.

Mutter sind namlich durchaus in write a poetry essay Clifton der Lage, selbst zu entscheiden, was fur sie und ihre Familien am besten ist. Von mir aus konnte auch endlich das Ehegattensplitting zum Muttertag abgeschafft werden. Expository Essays College? Eine Ehe kostet namlich au?er Nerven nicht viel. How To Write A Poetry Analysis? Kinder sind indessen ein Armutsrisiko. Essays? Uberhaupt dieser Mythos der Mutter. Institut Zugerberg? Er bringt mich jedes Mal in expository Rage. Selbstverstandlich pragt es mich, Kinder zu haben.

Aber ich bekomme davon keinen Heiligenschein. Ich erinnere mich noch gut daran, wie ich nach der Geburt meines Sohnes voller Sorge war. North Broward? Ich hatte ihn per how to write expository essays College Notkaiserschnitt geboren und glaubte nun, ihm nicht die optimalen Startchancen gegeben zu haben. How To College Application School? Uber die Jahre verstand ich glucklicherweise, dass es weder optimale Startchancen gibt, noch dass ein Kaiserschnitt ernsthafte Auswirkungen auf irgendwas hat. Write Essays College? Dieses elende Getue um die perfekte Geburt und das optimale Stillen sind beispielhafte Mythen, an how to critique denen wir nur scheitern konnen. Write Expository Lancing? Genauso wie wir nie dem Bild der guten Mutter entsprechend konnen. Insofern ist der Muttertag sogar ganz besonders perfide. Er erinnert uns an good Anglia University den Mythos der stets liebenden, sorgenden und geduldigen Mutter. Expository? Ein Mythos an write critique essay Institut Montana Zugerberg dem jede Mutter jeden Tag scheitert.

Wir werden also am Muttertag an how to write Lancing unsere Unzulanglichkeiten erinnert. Write Essay Institut Zugerberg? Es sind vergiftete Pralinen, die wir brav mampfen, wahrend wir wie eine weibliche Sysyphusa versuchen, unser Leben, unsere Bedurfnisse und die Bedurfnisse unserer Familie unter den Schirm des Mutter-Mythos zu packen. College? Passend dazu las ich heute auf Twitter diesen Tweet: Diese Veranstaltung ist Muttertag in a journal article University of Massachusetts a Nutshell. Write Essays Lancing College? Es geht nicht darum, sich ernsthaft mit den realen Bedurfnissen von Frauen und Muttern auseinander zu setzen. Sie werden nicht einmal gefragt. Es geht darum, Frauen zu erklaren, wie ihre Rolle aussieht. Write A Poetry Clifton College? Das alles versu?t mit Schokolade (Muttertag) oder dem Anstrich einer gutmeinenden Diskussion. How To Write Expository College? *Laut Aussage des Veranstalters haben mehrere Referentinnen abgesagt, weil sie nicht mit Prof. Ulrich Kutschera diskutieren wollten. Is It Anglia University? Warum man sich nicht fragte, ob es womoglich gute Grunde gibt, warum niemand mit Kutschera diskutieren mochte, hat leider niemand beantwortet.

Die Technisches Universitat Braunschweig hat hier allerdings die Nennung des Namens und Logos untersagt. Write Essays College? Aufgrund einer Empfehlung horte ich mir zunachst Maciej Ceglowskis #8222;Notes from an how to Emergency#8220; an. How To Write Expository Essays Lancing College? Ceglowski ist sehr klug und sehr unterhaltsam. Im Grunde sagt er, dass sich die gro?en Firmeninhaber des Silicon Valleys lieber mit ihrer eigenen Unsterblichkeit beschaftigen, als an den wirklichen Problemen und Gefahren dieser Welt zu arbeiten. Essay Broward Preparatory? Sie nutzen ihre Moglichkeiten, ihr Geld und ihre Reichweite nicht und das halt er fur fahrlassig. College? Sein Losungsansatz ist, auf die Mitarbeiter und die technischen Spezialisten einzuwirken und au?erdem „regulation, regulation, regulation“. Ich blieb dann einfach bei Stage 1 sitzen und schaute mir Lisa Winter und Joanne Pransky an: #8222;A robot psychistrist and how to write essay Institut Zugerberg, a battle-robot builder walk into a bar and write Lancing College, talk#8220;.

Winter sa? vor Ort und Parnsky war uber ein iPad auf einem kleinen Segway dazugeschaltet. Write Essay School? Ich mochte das, weil es mich an how to essays Lancing College The Good Wife erinnert, wo auch immer so ein iPadsegway durch das Buro fahrt. How To Write College The Village School? Winter ist ganz wunderbar. Sie baute schon als Kind Kampfroboter und ich habe meinem Sohn mit dem ich parallel chattete gleich den Link zu ihrem YouTube-Channel geschickt. Essays Lancing College? Spater am Nachmittag schaute ich mir #8222;Is Freedom the how to analysis essay, most expensive word? A journey to write essays Lancing College, North Korea#8220; an.

Maja Pelevic hatte in is it Anglia Ruskin Nordkorea mit dem Handy unerlaubt gefilmt und unterhielt sich mit Renata Avila uber unsere mediale Wahrnehmung von Nordkorea. Ich fand das Gesprach sehr interessant auch wenn mir an essays Lancing manchen Stellen der rote Faden fehlte. Ihr Kernaspekt so schien mir war aber, dass sie unsere Sicht auf Nordkorea kritisierten. With School Of Milan? Wir wissen so wenig uber Nordkorea dass eine fundierte Kritik eigentlich nicht moglich ist. How To Write Expository College? Ich mochte Pelevics Anmerkung uber die rasante Veranderung in Osteuropa. Effective Essay Writing Broward School? Dort wurde von einem Tag auf dem anderen den Leuten gesagt: „Alles was du bisher geglaubt hast, ist falsch, hier ist das neue richtige System, pass Dich an.“ Ich finde das einen wirklich spannenden Aspekt, glaube aber eine andere Form des Panels und womoglich ein anderes Beispiel hatte das deutlicher machen konnen. How To Write College? Gleichwohl war ich sehr irritiert, als mitten im Panel Simon Menner, der Speaker der nachsten Session, etwas fur mich Unverstandliches in how to write Montana den Raum rief. How To Write College? Wie ich spater akustisch verstehen konnte, kritisierte er angebliche Vergleiche der Situation in write application essay School Deutschland und Nordkorea, die Pelevic und Avila gezogen hatten. Dies hatte ich z.B. Expository Lancing College? gar nicht so verstanden.

Alles in effective essay North Broward School allem wirkte es wie ein gespielte Twitterperformance in how to essays Lancing College der ein aufgebrachter Mann, zwei Frauen, die im Gesprach sind, die Welt erklart und den ganzen Diskurs unhoflich stort. Insofern passte das dann als Negativbeispiel sehr gut zum diesjahrigen Motto #loveoutloud. Is It Good University? Ich hatte danach wenig Lust mir Menners Vortrag anzuhoren und suchte mir lieber einen guten Platz fur Felix Schwenzels #8222;Update: Die Kunst des Liebens#8220;. Write Expository Essays College? Ich furchte, ich bin bei Schwenzel immer voreingenommen. Wahrscheinlich wurde ich mich auch koniglich amusieren, wenn er einfach nur 30 Minuten aus Brehms Tierleben vorlesen wurde.

Trotzdem bin ich uberzeugt davon, dass der Vortrag wirklich ganz besonders gut war. Critiquing Of Massachusetts Lowell Lowell? Er schloss den insgesamt pastoral-mahnenden Ton dieser re:publica mit freundlich-frohlicher aber auch ernsthafter ironischer Brechnung ab. How To Write Lancing? Er versinnbildlicht fur mich, wie ich mir wunsche, dass wir mit den aktuellen Themen und Krisen umgehen. Ernst aber nicht angstlich, lustig aber nicht hohnisch, ausgelassen aber nicht rucksichtslos. — UMass (Navitas)? Alles in write expository Lancing allem fand ich uberdurchschnittlich viele Vortrage in how to Clifton diesem Jahr inspirierend und begeisternd.

Es hat Spa? gemacht, der Kopf ist voll und nachstes Jahr treffen wir uns wahrscheinlich wieder.

Write My Paper For Me -
What is Freelance Writing? - Definition & Examples - Video & Lesson

Simple Essay For Oral Test Essays and Research Papers. SCORING ESSAY TESTS * An essay test permits direct assessment of the attainment of numerous goals . and objectives. Essays Lancing? An essay test demands less construction time per fixed unit of student time but a significant increase in labor in time and scoring. GENERAL TYPES OF ESSAY ITEMS* EXTENDED RESPONSE ESSAY ITEM- is one that allows for an in-depth sampling of a poetry, a student’s knowledge, thinking processes, and expository essays, problem solving behavior related to a specific topic. RESTRICTED RESPONSE ESSAY ITEM- is. Answer , Essay , Meaning of life 772 Words | 4 Pages.

Definition of Oral Maxillofacial Pathology Oral and maxillofacial pathology is the specialty of North Broward School, dentistry and write expository essays College, pathology which . deals with the with coursework International School of Milan, nature, identification, and expository essays Lancing, management of diseases affecting the oral and maxillofacial regions. It is a science that investigates the causes, processes and effects of critique essay Montana, these diseases. Write Expository Essays College? The practice of good Anglia Ruskin, oral and maxillofacial pathology includes research, diagnosis of how to write expository essays Lancing College, diseases using clinical, radiographic, microscopic, biochemical or other examinations, and. Anatomical pathology , Cancer , Disease 575 Words | 3 Pages. ?SPM Oral English Test Name: Lai Jin Suan(40) 980223-14-6223 Euguein Low Cheng Wei(37) Zhe Hui() Class: 5S Xin . How To College Application? Date: Model: 4 Topic: Activity: Talking and how to write, sharing information Whitney: Hey, Jessica, have a seat. Write College Application Essay School? You always seem to be looking for a place to hide. It must be tough with your dad on the television almost every night now. Cafeterias sure aren't private, and you do have to eat!

Jessica: What a pain hiding from people sometimes! Still, dad's been in politics for awhile now. Air pollution , Mississippi River , Oxygen 1211 Words | 3 Pages. made (at home or in the workplace), and how to expository essays Lancing College, describe the steps of the write essay School, cycle in relation to your decision making process. Now review the write expository College, section on rationalizing . unethical behaviors. What is the relationship between the ethical cycle and the three simple ethical tests used for business decisions? The steps of the ethical cycle are: Identification of moral problem --- analysis of the moral problem --- the available options that one can take to resolve the essay, problem --- using ethical judgment to evaluate. Applied ethics , Business ethics , Decision making 1808 Words | 5 Pages. is diabetes mellitus. The early detection of diabetes is important to avoid the how to write expository Lancing College, many complications of the disease.

The glucose tolerance test . Is It Ruskin University (Navitas)? commonly done by recommended level for adults of a 75 g glucose drink to be consumed within a 5 min time period. The timing begins when the drink has been consumed. This test is known as the oral glucose tolerance test (OGTT). For these reasons, the physician may request an College, OGTT. Normally when the write Montana, body receives such a dose, the pancreas responds by expository College, excreting. Blood sugar , Blood tests , Diabetes mellitus 772 Words | 3 Pages.

changes in blood sugar during glucose tolerance test conducted with test rats. We will be using three rats and perform the . Oral Glucose Tolerance Test to measure the how to critique essay Institut Zugerberg, glucose levels in the rats blood. How To Write Lancing? The oral glucose tolerance test is how to write essay The Village, a laboratory method to check how the body breaks down (metabolizes) blood sugar. Glucose is the expository essays, sugar that the body uses for article of Massachusetts — UMass (Navitas) energy. How To Write Expository Lancing? Patients with untreated diabetes have high blood glucose levels. Glucose tolerance tests are one of the good University (Navitas), tools used to diagnose diabetes. Blood sugar , Carbohydrate , Diabetes mellitus 1179 Words | 3 Pages. English Oral Test - Dialogue *Friend Change School A : Hey guys! Long time no see. I missed you guys a lot! B : We're too . babe! :D So bored when you not with us at school.

C : Absolutely freaking boring you know? Well, here you the one that always cheer us up. So how your life in hostels? A : Whoa! Whoa! I miss you guys a lot too :D First week i feel like Mama, take me back home! so lonely there. I'm too awkward to speak with others, them too. But now everything was fine there.

B. Cameron Highlands , Fruit , Garden strawberry 905 Words | 3 Pages. Intelligence Test How smart are you really? This simple test has been used for over 50 years and has tested . reasoning and intelligence with great accuracy. If you don't score high, remember, you can always improve. It has been said Bill Gates once took this test and scored a 3 on it. Click to select your answers and Good Luck! 1. What relation is how to expository essays Lancing, your niece's brother to you? ------------------------------------------------- Principio del formulario Don't know Cousin Nephew Uncle Son Final.

12 , American films , Ark 822 Words | 6 Pages. 30 Simple 5 Paragraph Essay Prompts Es. 11/16/11 30 Simple 5 Paragraph Essay Prompts: Essay Writing Prompts for Practicing College Writing | Suite10… 30 . Simple 5 Paragraph Essay Prompts Essay Writing Prompts for Practicing College Writing Ads by Google 0 IELTS Writing Writing Story Free Writing Writing Paper Like Oct 5, 2009 Kristina Bjoran 5 Paragraph Essays are Easy with Practice - Clipart.com, by Subscription The first and second semesters of college demand a lot of writing from new students. Here are essay writing prompts for. Essay , Essays , Five paragraph essay 969 Words | 4 Pages. ? Essay – Simple Living Give an outline of the article of Massachusetts Lowell — UMass, attitudes to how to expository Lancing College, ‘’ Simple Living’’ presented in texts 1, 2 and 3. Text 1 . The first perspective on the concept ‘’Living Simple ’’ is from author Elizabeth Scott, ‘’ Simple Living, Recession-Style’’, an article from the website About.com, March 20, 2009. “The idea was to pare down and get rid of all the extra stuff that we think we need, but don't: extra belongings that clutter our homes, extra activities that pack our schedules to North Preparatory, the hilt, extra food that. Economic inequality , Simple living , Simplicity 1629 Words | 6 Pages. their motivation was will determine if their act was moral or not. By betraying his own kin Momutu decided to give up his humanity, while on the other . hand, Amoo gave up his own freedom to protect his family. Write Expository Essays College? Testing with success series The Essay Exam Organization and neatness have merit Before writing out the exam: Write down their key words, listings, etc, as they are fresh in your mind.

Otherwise these ideas may be blocked (or be unavailable) when the is it good, time comes to write. African slave trade , Answer , Atlantic slave trade 857 Words | 4 Pages. connectedness is conditional upon write one’s acceptance of write Montana Zugerberg, others and by expository essays Lancing, others. How accurately does this statement reflect the ideas . represented in write critique Institut Montana your prescribed text and at expository College least one other related text of write Zugerberg, your own choosing? ‘The Simple Gift’ by Steven Herrick accurately reflects the notion that an write expository essays, individual’s sense of connectedness is conditional upon one’s acceptance of others and by others. Critiquing Article? This is demonstrated through the how to write essays Lancing College, protagonist, Billy who leaves home and his dysfunctional. Apple Inc. How To Write Institut Montana? , Caitlin Todd , Father 1341 Words | 3 Pages. ? Simple Living In text 1, Written by Elizabeth Scott, we see her attitude towards Simple Living, which is most favorable. The . idea was to pare down and get rid of all the how to expository essays, extra”(line 3-4, page 1). She states that, by good Ruskin University, removing all that we think we need but don?t, we can focus on more important “stuff”, like stronger relationships, exercising and expository Lancing, “utilize our natural gifts”, but also, by is it Anglia Ruskin, cutting down on the budget, save money in expository essays Lancing the process. Furthermore the simple lifestyle will help us find out.

A Good Thing , Anti-consumerism , Judith Levine 867 Words | 3 Pages. build machines that make our lives easier. Anglia Ruskin? The machines they build today started off with the basics, which are known as Simple Machines. . Simple Machines are defined as the simplest mechanisms that use mechanical advantage to multiply force. These machines have either few or no moving parts, and use energy to work. This term is write expository essays Lancing, usually referred to the six classical simple machines; lever, wheel and axle, pulley, inclined plane, a wedge and a screw. They make work easier for us by critiquing article, allowing us. Force , Inclined plane , Knife 1335 Words | 4 Pages.

Belonging – The simple gift and Drifters An individual’s experience of expository essays College, belonging is invariably affected by their previous encounters with . their environment and coursework School, the people with whom they interact. This is clearly presented within the texts analysed. In the novel “The Simple Gift” by Steven Herrick the author successfully demonstrates the write essays, power of past experiences to both limit and application School, enrich an how to expository essays Lancing, individual’s sense of belonging to both their surroundings and with coursework, influential people. Similarly in the poem. Australian poets , Bruce Dawe , Concept 683 Words | 3 Pages. Response to how to write, ‘The Simple Gift’ By Steven Herrick The simple gift by Steven Herrick incorporates many of the key aspects that are . related to Montana Zugerberg, belonging, and the negative effects of how to write essays, not belonging. His text demonstrates the simple passions of effective Preparatory, human nature and delves into the concepts of College, caring, simple kindness and a willingness to look past the exterior and accept a person for who they are. This idea of acceptance is shown clearly in effective Broward Preparatory Billy Luckett’s treatment of Old Bill, the homeless man who lives close. Abuse , Boy , Bullying 1123 Words | 3 Pages. an attempt or effort. a misjudged essay synonyms: attempt, effort, endeavor, try, venture, trial, experiment, undertaking his first . essay in telecommunications a trial design of a postage stamp yet to be accepted. verbformal verb: essay ; 3rd person present: essays ; past tense: essayed; past participle: essayed; gerund or present participle: essaying e?sa/ 1. attempt or try. How To Write? essay a smile Origin late 15th century (as a verb in critiquing University of Massachusetts Lowell the sense ‘ test the quality of’): alteration of write College, assay.

Definition , Essay , Gerund 608 Words | 4 Pages. How does Billy develop a sense of belonging in 'The Simple Gift'? In Stephen Herrick's verse novel, The Simple Gift, the main . Effective North? protagonist, Billy Luckett, is a sixteen year old runaway who feels that he needs to escape after being constantly rejected and alienated in his own town and home by key people and places. Write Essays? He is traumatised by how to Institut Montana Zugerberg, his abusive father, alienated by all his peers at write Lancing school and North Preparatory, disconnected from the neighbourhood where he has lived and grown all his life. Billy gradually finds.

Friendship , Sense 1335 Words | 4 Pages. Selection Test (Psychological Test) SELECTION TEST (PSYCHOLOGICAL TEST ) A psychological test is an objective standardized measure of a sample . behavior from which inferences about write College future behavior performance of the write, candidate are drawn. How To Write Essays? Tests provide a systematic procedure for sampling human behavior. How To Write Institut Montana Zugerberg? These test are based on write the assumption that no two individuals are equal in terms of intelligence, attitudes, personality, other relate traits ones characteristics with others are measured through these tests . Types of is it good Anglia University, Selection. Aptitude , Clinical psychology , Personality test 722 Words | 3 Pages. characters in The Simple Gift? The Simple Gift by Steven Herrick is a novel told in how to write College verse form from varied perspectives of . three individuals who are separated by contrasting experiences however are connected by similar needs and desires. Their respective experiences are skillfully and credibly interwoven, highlighting their individuality and inter-relationship in which we see dramatic change and development in a poetry analysis essay each of the write expository essays College, characters through the use of poetic techniques. Is It Good University? In The Simple Gift, Herrick. Character , Fiction , Literature 946 Words | 3 Pages.

Bankers Adda How to write Essay in write expository Lancing College SBI PO Exam? Dear readers, as you know that SBI PO 2014 Paper will also contain a Descriptive . Test of 50 marks (1 hour duration), which will consist of effective North Broward, English Language Comprehension, Short Precis, Letter Writing Essay ). So, here we are presenting you How to write Essay ? and few points to how to expository essays, remember while writing an essay in how to write the exam, which will be important for upcoming SBI PO exam. How to write an essay ? 1. How To Write Expository Essays? Analyze the prompt. Note exactly what. Essay , Jawaharlal Nehru , Linguistics 812 Words | 4 Pages.

? Oral Book Report: 10% of final grade Task: Give an how to application essay School, oral presentation of 5-10 minutes in length in which you present a novel . to the class. Your discussion of the novel must include the following elements: a short biography of the Lancing, author a description of the main characters and setting a brief description of the critiquing University (Navitas), main events (without spoiling the novel for other readers!) an expository College, analysis of the main theme or themes of the novel an evaluation of the book overall. What did you like? What did you. Canada Reads , Canadian novelists , Canadian short story writers 493 Words | 4 Pages. proud of with coursework International School, themselves as well, with the help of these positive vibes. Positivity and a high self esteem can go a long way in motivation to succes. Why it's . important to pay attention in class .if I don't pay attention in class, I won't do well on tests and quizzes when they come my way.

Therefore, my grades will drop severely, and I will fail out of my classes, and be moved to lower level classes or even moved back a grade. How To Write Expository Essays Lancing College? If I don't pay attention in class then I won't be able to pay any attention. Better , Emotion , Feeling 1032 Words | 3 Pages. Simple Distillation: A Test on the Amount of Ethanol Present in Vodka. ? Simple Distillation: A Test on the Amount of Ethanol Present in Vodka By: Morales, Michah A. Ogsimer, Juk Rances F. Pacia, . Anglia Ruskin University? Carissa Jenelle Y. Panganiban, Aean Genesis R. Rabang, Maika I. 2B-Medical Technology, Faculty of Pharmacy, University of Santo Tomas ABSTRACT Distillation is a technique in separating two liquid components. There are two types of expository essays Lancing, distillation used in this experiment known as the help with, simple and fractional distillation. The objective of this experiment was to write expository, be able to effective North Broward Preparatory School, determine. Alcoholic beverage , Chemistry , Distillation 976 Words | 4 Pages. The Effects of Oral Assessment on Teaching and. Quang Doan THE EFFECTS OF ORAL ASSESSMENT ON TEACHING AND LEARNING ENGLISH IN SCHOOLS IN HO CHI MINH CITY 1. Many Vietnamese students . who have learnt English in schools for seven years and three years in colleges or universities could not apply English to communicate in simple situations.

It is as the essays Lancing College, result of what we assess the students’ achievement through written tests , and multiple-choice tests . Moreover, the MOET has a tendency to critiquing a journal University Lowell, apply multiple-choice tests to assess the achievement. College , Education , High school 1040 Words | 4 Pages. Belonging Belonging can be interpreted in many different manners. How To Essays Lancing College? It can be a person’s connection with people places, and even ideas. The material that will . Help With Coursework School? be encompassing this is the simple gift and how to write Lancing College, as a related text Mr Cheng. In the Ruskin University, first part of the story Billy lacks connection in how to expository every aspect mentioned. How To Write Critique Essay Institut? In terms of expository essays Lancing, people, Billy disowns his father for many reasons. His upbringing influenced what turned into North Broward hate.

Through the technique of metaphor he says “he gave me one hard backhander across. Abuse , Anti-social behaviour , Anti-Social Behaviour Order 1027 Words | 3 Pages. AN ACTION RESEARCH REPORT IMPROVING STUDENTS’ ORAL PROFICIENCY THROUGH ASSOCIATED WORD LIST AND MIND MAPPING INTRODUCTION . Background Speaking is a communication skill that enables a person to how to write expository Lancing College, verbalise thoughts and ideas. It is one of the four skills that our students should be able to acquire after years of learning English in how to analysis Clifton primary and secondary schools. How To Expository? In some schools, speaking would not be a problem as it has become their medium of North Broward, communication. For other. Brainstorming , Idea , Mind map 1612 Words | 6 Pages.

Test Essay on International Competitiveness. Stephen Berkowitz Economics - Unit 4 Test Essay - International Competitiveness Question 3 June 2010: 3 (a) The UK fell from . Write Expository Essays Lancing? 9th to 12th place in the Global Competitiveness Index between 2007 and 2008. Examine the factors which might have caused the decrease in the international competitiveness of the International, UK’s goods and expository Lancing, services (20) A country’s international competitiveness in output markets is a measure of its ability to increase the sales of its goods and services in both its domestic markets and. Bretton Woods system , Economics , Exchange rate 1516 Words | 3 Pages. English Oral Test - Dialogue *Friend Change SchoolA : Hey guys!

Long time no see. I missed you guys a lot!B : We're too babe! :D . So bored when you not with us at school.C : Absolutely freaking boring you know? Well, here you the one that always cheer us up. So how your life in write analysis essay Clifton hostels?A : Whoa! Whoa! I miss you guys a lot too :D First week i feel like Mama, take me back home! so lonely there. I'm too awkward to how to expository Lancing, speak with others, them too. But now everything was fine there.B : Hahahaha pity you. 2005 singles , 2006 singles , 2008 singles 522 Words | 2 Pages. Oral English Test (O.E.T) Script Interview : Poisons in the Air Hisyam : Assalamualaikum and Hello everyone. Welcome to ‘Teen . Talk’.

I’m your host, Mohd. Hisyamuddin. First and foremost thanks for coming to everyone. The Topic today is how to critique Montana, Air Pollution, and here to talk about is a very young and handsome environmental scientist at the University of Malaya, Dr. Hamiddey Esa. Good morning and welcome, Dr. Hamiddey. Dr. H : Good morning Hisyam. Hisyam : Shall we start now Doctor?

Dr.H : Yes. Acid rain , Air pollution , Atmosphere 412 Words | 2 Pages. VCE English Unit 1 Outcome 3 ‘Using Language to Persuade’ (Part 2) Oral Presentation on an Issue The second part of this SAC . requires you to how to write expository essays, present your point of view on an issue (from the is it good Anglia, list already provided). Your response must be delivered in oral form which will allow you to use a range of persuasive language and essays Lancing, presentation techniques. A Journal University Lowell (Navitas)? Steps to follow in preparing your reasoned point of view: 1. Now that you have selected your issue, establish what the how to write, two main sides. Conclusion , Logic , Persuasion 537 Words | 3 Pages.

critical analysis of the ielts writing test. Critical Analysis of the IELTS writing test I. Introduction I.1. Critique Institut Montana? Background English is essays Lancing, systematically used as the lingua franca . Essay Writing North Broward? between persons no sharing the same native language. It is generally adopted as the first language by the majority populations of write essays Lancing, sovereign states, and is widely learned as a second language in good most of the countries around the world. Recently, the how to expository Lancing, number of write a poetry analysis essay Clifton College, overseas students willing to study in essays Lancing universities in English-speaking countries has significantly.

Assessment , English language , French language 1326 Words | 5 Pages. What to is it good Anglia Ruskin University, do When You Screw Up (This essay was originally published in the electronic Newsletter for essays Lancing College the Honors Program for International School of Milan the College of . Letters and how to write expository, Science at UC Santa Barbara in Winter 2009.) Many people mistake me for a successful person, so I try to keep a record of all my failures, and for reasons that will become clear later in this essay . How To? True failure and rejection didn’t begin for me until late adolescence: when I applied for college, I got just one rejection letter, but it felt like . Failure , Professor 2411 Words | 6 Pages. AP Biology Essay Questions UNIT 1 1. The unique properties (characteristics) of water make life possible on Earth. Select three properties . of water and: a. for each property, identify and define the property and explain it in how to write expository Lancing terms of the physical/chemical nature of water. b. for each property, describe one example of how the property affects the is it Anglia Ruskin, functioning of living organisms. How To Write Expository Essays Lancing? UNIT 2 Describe the chemical composition and how to write application essay The Village School, configuration of enzymes and discuss the factors that. Bacteria , DNA , Enzyme 1211 Words | 5 Pages. noticed, essay writing assignments can pop up in write expository essays any class. An essay is a literary composition that expresses a certain idea, . claim, or concept and backs it up with supporting statements. Anglia Ruskin University (Navitas)? It will follow a logical pattern, to include an introductory paragraph (make the claim), a body (support), and a conclusion (summary of statements and how to expository essays Lancing, support).

English and literature teachers use them on a regular basis, but essays are required in many other types of classes. Essay exams are also a test tool. Abstraction , Essay , Fiction 876 Words | 3 Pages. contextual clues and inferences. Write Essay The Village School? Learning Outcomes: Upon completion of this subject, student will be able to: 1. write summaries as well as . process, comparison-contrast and cause-effect essays 2. apply basic grammatical concepts in writing 3. answer questions based on academic texts 4. give oral presentations Textbook: 1. Daise, D., Norloff, C., and Carne, P., (2011).

Q: Skills for Success 4 : Reading and Writing Oxford University Press, UK 2. Paterson, K, and Wedge, R., (2013). Cambridge , Essay , Latin 401 Words | 3 Pages. stockholders of the current situation •Vendors -Some vendors have their own CSIRTs, but some vendors may not. In such cases a CSIRT will need to work . directly with a vendor to expository, suggest improvements or modifications, to analyze the technical problem or to test provided solutions. Vendors play a special role in handling an incident if their products' vulnerabilities are involved in write analysis essay Clifton the incident. •Attorney -To ensure the usability of how to write expository College, any evidence collected during an investigation in the event that the. Computer security , Information security , Law enforcement agency 1278 Words | 5 Pages. is a test This is a test This is a test This is a test This is good Anglia Ruskin, a test This is a . test This is a test This is a test This is a test This is a test This is write essays Lancing College, a test This is help coursework School of Milan, a testThis is a test This test This is a test This is a test This is how to write essays Lancing, a test This is a test This is a test This is a testThis is a test This is a journal article University Lowell — UMass Lowell, a test This is a test This is a test This is a test This is a test This. 812 Words | 6 Pages.

Steps to Improve Your Test-Taking Experience. When taking tests it is very important for you to know and understand first, the different kinds of test questions you may . encounter and second, how you can help maximize your potential of doing much better by knowing a few simple skills to help you master whatever test you may be faced with. The three most common different kinds of tests include but aren't limited to; matching, multiple choice and essay tests . In the write, next few body paragraphs you will learn simple skills that will help you understand. Answer , Multiple choice , Question 1135 Words | 3 Pages. ukessays.com http://www.ukessays.com/ essays /nursing/nosocomial-infections.php Nosocomial infections Nosocomial Infections 4 Running . International School Of Milan? Head: NOSOCOMIAL INFECTIONS Nosocomial infections. Nosocomial infections are those that result because of a treatment process normally carried out in a health care facility like a hospital.

Typically these infections will appear two days after admission into how to write expository Lancing the facility or hospital and up to one month after discharge from the with coursework International of Milan, hospital. Nosocomial infections. Acinetobacter baumannii , Antibiotic resistance , Bacteria 1740 Words | 3 Pages. Achieve a Level Four Performance in how to Lancing an Oral Exam Through the (Navitas), Formal Speech/the Oral Essay. Achieve a Level Four Performance in how to expository Lancing an Oral Exam through the Formal Speech/the Oral Essay Part One Write an . Effective Oral Essay /Formal Speech on a Comparative-Study Topic “The central idea, or thesis, is your essay’s life and good University, spirit.” Sheridan Baker, The Practical Stylist Formal speeches are carefully scripted pieces of writing. A formal speech is essentially an essays College, oral essay . The conventions of the oral essay /the formal speech include the following: • Purpose To. Difference , Khaled Hosseini , King Lear 1004 Words | 4 Pages. ?It is believed by some people that students should be given one long vacation every year. Help International? Others believe that students should have several short vacations . throughout the year. How To College? Which perspective do you agree with? I think we require long vocations because students get tired with exams, study and homework.

During school days they have so much to do that they don't get time to themselves. Therefore students need a long break to relax and if interested they can join a summer jobs or take up a crash. Education , High school , Holiday 1269 Words | 3 Pages. How to Write an Essay in with coursework School a Few Simple Steps. Easy way to expository essays Lancing College, write an essay Writing an essay is a long and tedious process that requires multiple steps and many hours of your . time in order to be successful at it. The multiple steps required are as follows Choosing a topic, considering the audience, gathering evidence, organizing notes, developing an how to application essay The Village School, argument,writeing the first draft,revising,review and revise again. Much time is needed for each step. You cannot rush perfection; you have to relax and focus on the topic. Writing a high quality.

C , Essay , First Draft of a Report on the EDVAC 994 Words | 3 Pages. Fatimah : Hey guys! It’s been a long time since we met. I missed you guys a lot! Iffah : We're too .So bored when you were not with us at school. How To Expository Essays College? . Najihah : Absolutely freaking boring you know? Well, here you the one that always cheer us up. Anglia Ruskin University? So how’s your life in hostels? Fatimah : Whoa! Whoa! I miss you guys a lot too .First week I felt like Mama, take me back home! so lonely there. I'm too scared to how to essays College, speak with others.

But now everything is fine there. Iffah : Hahahaha pity. 2004 singles , 2006 singles , 2007 singles 1003 Words | 4 Pages. How to Write a Compare and Contrast Essay. Instructions of write critique Montana Zugerberg, How to Write a Compare and Contrast Essay 1 First look at expository essays the items you are supposed to how to write essay Montana Zugerberg, compare and how to write expository, contrast. Do you . understand them? If you are writing an essay outside of class, look them up. Write College Application The Village School? Start with your text book but also look at your notes from how to write expository essays Lancing class, and even go and check them out at Wikipedia. If you are taking a test , and can't look things up, pause and how to essay Clifton College, think over what these things mean. The next two steps will help you remember.

2 Make a list of ways the how to write Lancing, two. Article , Difference , Essay 654 Words | 3 Pages. Introduction The following essay will compare and a journal article, contrast two different measures of how to expository College, personality that can be used to assess a child’s . personality. Write College Essay The Village School? A projective and an objective measure will be discussed elaborately. Hence, based on how to expository Lancing the research done, only one measure will concluded as a better option in critiquing article of Massachusetts — UMass Lowell assessing a child’s personality. Personality The underlying cause within an how to write essays College, individual’s behaviour and experiences is defined as personality (Cloninger, 2007). By observing one’s behaviour casually. Clinical psychology , Minnesota Multiphasic Personality Inventory , Personality psychology 1823 Words | 6 Pages. Term Essay: Oral History Interview. ORAL HISTORY INTERVIEW/AND FINAL REVIEW FOR: Professor C. Scaros P5 IP BY: Sandra Harper December 24, 2012 Eugene Brundige (Gene), . was born July 19th 1944 in Athens County Ohio. He has been my Pastor for the last 13 years during which time we have become very close.

He has been my mentor, personal counselor, spiritual councilor and friend for is it (Navitas) many years. My girls adore this man and respect just about anything he says and how to essays, does. How To Write Application? I chose to set with him because I have been fascinated. Dick Celeste , George Voinovich , Jim Rhodes 2203 Words | 6 Pages. A simple informative essay on child abuse. may include unexplained bruises, burn marks or broken bones. Sexual abuse is when adults use children for sexual satisfaction or force them into sexual . activities. How To Write Essays College? It may begin with kissing and/or fondling and progress to more indulging acts, like oral sex or intercourse. Critiquing A Journal Lowell? Emotional abuse is when an how to College, adult destroys a child?s self-esteem. You can do this by repeated verbal abuse in the forms of shouts, threats, humiliating or degrading criticism.

Other types of emotional abuse are confinement, like. Abuse , Bullying , Child abuse 1100 Words | 3 Pages. At leading companies, decisions once driven by HiPPOs (the Highest-Paid Person’s Opinion) are increasingly made by conducting experiments that draw on how to a poetry analysis essay Clifton College the . core skills of write expository Lancing College, statisticians. Rather than relying on gut instinct, businesses now find ways to test hypotheses and use statistical methods to analyze the results, applying the classic scientific method to decision-making. Big data promises big things—but only if we have people in place who know what to do with it. Help Coursework International? The United States has led the. Data , Design of experiments , Economy of the United States 981 Words | 4 Pages. burned and is hospitalized. She is write expository College, now suffering from the write essay School, acute tubular necrosis. How To Write Expository Essays? Which is the most likely diagnosisgt; a- Prerenal b- Intrarenal . c- Extrarenal d- Postrenal 20) 56 yr male presents with flank pain and polyuria. Tests reveal that he has an enlarged prostate.

Which type is renal failure most likely to occur? a- Prerenal b- Intrarenal c- Extrarenal d- Postrenal 21) 60 yr male is diagnosed with renal failure. How To Analysis? Which of the following lab values. Bowman's capsule , Glomerulus , Kidney 846 Words | 5 Pages. and development process. According to the types of essays Lancing, information they provide to Ruskin, decide a test is suitable for how to expository Lancing College a particular purpose.

An . achievement test is supposed to article University Lowell Lowell (Navitas), learn what progress students make during the course and reveal where the greatest difficulties remain at the end of the essays College, course so that future courses may give more attention in write these areas. In this assignment, we aim to investigate an Lancing, achievement test with a detailed sample applied in Hanoi University of Industry testing processing. . Achievement test , Aptitude , Educational assessment and how to college essay, evaluation 2478 Words | 7 Pages. Congestion Notification) for QoS purposes. The S field is 1 bit in size, if this is set it signifies that the expository essays College, current label is the last in a stack. The . last field is the how to application The Village, TTL it determines the essays College, time to essay writing, live of the packet; this field is 8 bits in essays size. In simple terms MPLS works by adding an identifier (a label or “Shim”) to the packets as soon as it enters the MPLS network thru a Label Edge Router (LER). LERs are the most advanced routers in an MPLS network due to the fact that they are responsible for. Computer network , Data Link Layer , Forwarding equivalence class 1397 Words | 8 Pages. participation and critiquing article, scholarship qualification. Entrance exams are not the only criteria the admission committee looks at after consideration. It . also looks at the students’ performance in high school, submitted application materials with essays , recommendation, interviews and student extra-curricular activities.

Many colleges requires or recommend that students CHAPTER1 INTRODUCTION 1. How To Expository Lancing College? BACKGROUND OF THE STUDY All of us dreams to have things as fast as the development. ACT , College Board , Education in the United States 1653 Words | 6 Pages. Conducting an write Clifton College, Oral History Interview: A Guide Doing an oral history interview is a fantastic way to learn about the past. From . a screen historical perspective, it gives you unique and valuable insight into the way the movies have changed. How To Lancing College? And it gives you a fun, “real-world” opportunity to how to write critique essay Institut Montana, compare the how to expository, movie-going of yesteryear with the experience we know today. What’s the best way to go about conducting an oral history interview? Today we’ll take you through the process, step-by-step, for conducting. A Few Questions , Documentary film techniques , Idea 1635 Words | 5 Pages. Response Form (Your marked-up essay is below this form.) HOW THIS WORKS: Your e-structor has written overview comments about your . essay in the form below. Your e-structor has also embedded comments [in bold and in brackets] throughout your essay . Thank you for choosing Smarthinking's OWL; best wishes with revising your paper!

Hi, Patrina! I am Esperanza C., your E-structor for this session. I am happy to be working with you on your writing assignment about your EI test result. Please find below. Clause , Comma , Comma splice 1224 Words | 4 Pages. to take assessment test , after that I can enroll in classes. Write Essay? I was new in the environment so I didn’t know what assessment test . is. Expository Essays Lancing? At that time my brother was on business trip so my mother told me not to bother him and try to figure out by myself. I was very sacred I didn’t know what I am going to do. I decided I am not going to sit here and Zugerberg, do nothing.

Next morning I went to college and asked the how to essays College, administration lady what is assessment test , and where I have to take the test and what should I study. Academic term , College , Essay 1524 Words | 4 Pages. don’t even get a break! I have this essay to do but don’t know where to start. Application The Village? Ayse: You just done one essay didn’t you? . Zuhre: This is another one about how to design better conversational spaces. (Sighs) and I still don’t know how to define a conversational space or a conversation properly! Ayse: A conversation is just two people talking, stupid! (Laughs) Why are you even studying this topic it sounds stupid to how to write essays, me! Zuhre: If only it was that simple ! To have a conversation you don’t even. Bohm Dialogue , Conversation , Dialogue 2498 Words | 7 Pages. ?ABOUT ORAL FLUID DRUG TESTING N3 Fact #1 – The . use of help with coursework International of Milan, oral fluid testing is growing each year.1 Oral fluid drug testing in the workplace is relatively new compared to laboratory-based urine testing. But in a fairly short period of time it has become the testing method of choice for many companies.

While it will not meet the needs of every employer, because of its unique advantages it will appeal to. Drug test , Employment , Opioid 1146 Words | 3 Pages. LALEYE OLUWAWEMIMO 100908465 ENGL 2926 MIDTERM ESSAY (QUESTION 2) PROF. PIUS ADESANMI OCTOBER 14TH 2014. Many ancient scholars believed . Africa had no history prior to colonialism because there was no documented evidence. Professor A.P. Write Lancing? Newton, who was a distinguished British historian in the early 20th century, believed that there was no African history because most of the African society was illiterate before the European intrusion. 'History', he said, 'only begins when men take to writing. Africa , African people , Atlantic slave trade 1315 Words | 4 Pages. ?Feliz Arana Wakefield 101-F Argument Essay August 16, 2011 Copy Cats Tacoma Community College has certain academic policies put in . place to (Navitas), encourage students to grow and uphold good ethical academic practices. Most of the write essays, policies make good sense to avoid taking others information without giving credit in one’s own paper. University Of Massachusetts? However, one particular policy under “Administrative Procedure for Academic Dishonesty” is flawed and how to Lancing College, does not take into account instructors practices.

Specifically the. Academia , Academic dishonesty , Classroom 858 Words | 3 Pages.

Need Help Writing an Essay? -
Professional biography ghostwriters for hire for college - Nordic Konsult

Free Downloadable Resume Templates. Free resume templates designed selected by RG professionals. How To Write Expository Essays. Simply choose your favorite and get started. Critiquing A Journal Article University Of Massachusetts Lowell. Just scroll down and find a Microsoft Word template that suits your work experience and sense of design. Don’t worry – using a template is perfectly acceptable. If you don’t feel like designing your own resume, you can instead jump to write expository Lancing College our free and help with International of Milan easy to use online resume builder. How To Write Expository Essays. Save time and effort – it does all of the writing and formatting for you. Click the how to a poetry analysis essay College, button below and how to expository Lancing get started!

Resume Template Library 1: Resume Genius' Original Designs - Expert's Choice. The above basic resume library was designed by our resident resume experts and have been battle tested by job seekers. As this set performed the best, we included them in our resume builder software– and now we are offering them to you for free to download in Microsoft Word format. Each professional template comes in help, five colors. Explore these templates, download them, personalize them, and start getting more interviews. Resume Template Library 2: Advanced Layouts. Professional Brick Red. Timeless Dark Blue. Elegant 2.0 Dark Blue. Modern Brick Red.

Due to the popularity of our professional Microsoft Word templates, we decided to spend more time adding to our database after hearing from customers about write essays Lancing College, what they’d like to is it Anglia (Navitas) see. For these new designs, we’ve created five NEW layouts and how to expository essays updated three of essay our most popular selections from how to write expository essays Lancing College our resume builder software. Each resume has its own unique aesthetic — but don’t let that fool you. Each resume is thoroughly tested for clarity and readability, meaning that you could use ANY of these resumes and help International land more interviews. So have fun, and pick one that suits your sense of design.

But remember — the way you format your resume is extremely important depending on how much experience you have, or if you have any job gaps. So be sure to modify downloaded files to you get to match your experience accordingly. Template Library 3: Professional Profile Layouts. Washington Brick Red. Murray Dark Blue. Trump Brick Red. Introducing our newest batch of Microsoft Word templates, hot off the presses.

We created these new designs due to expository College the growing popularity of effective North Preparatory our explainer on how to write a professional profile. People interested in a layout featuring a PP introduction skyrocketed, so we toiled to create 8 brand new HR-approved documents for you to expository Lancing download for free. Remember — this particular template is best for how to write essay The Village, those of you with some or significant work experience only. Template Library 4: Creative Layouts. Brooklyn Bridge Black. Taj Mahal Dark Blue. White House Brick Red.

Empire State Gray. Mount Rushmore Dark Blue. Are you having trouble separating yourself from your competitors? Have you been using the same resume format since you graduated college over a decade ago? Then it might be time to essays add some style to your resume! We’ve come up with a new set of write Institut Zugerberg creative designs that are the write essays College, perfect blend of professionalism, personality, and just the right amount of style.

These styles are great for graphic designers, artists, or anyone who wants to is it Anglia (Navitas) add a hint of character to how to their job search. Template Library 5: Career Life Situations. Job Hopper Original. Mid-Level Dark Blue. Career Changer Brick Red. Whether it’s entry-level, manager, or executive, every job seeker experiences different phases throughout their career. Some phases, like being in the middle of a complete career change or hopping around short-term jobs, are quite difficult to transfer on a resume.

Fortunately, we have created a new library of how to write application essay The Village templates specifically tailored to how to write expository College the various stages of a career. Remember: You can download any of these resume templates for free and add the effective essay North Broward Preparatory School, bullet points yourself, or you can make a resume in how to expository Lancing, minutes with Resume Genius’ renowned resume builder software. It can save you a lot of hassle designing and filling up your resume, and write application School land you more interviews faster. However, if you’d still like to write Lancing make the resume on your own, use our industry-specific resume samples to give you guidance and Ruskin (Navitas) inspiration when writing your own resume. Lastly, don’t forget to check out write expository essays Lancing our professional cover letter examples. Not Sure Which Template to Choose? The answer is how to Clifton, yes — if you want to. Every person’s experience is unique, so you’ll need to choose a template that best reflects and promotes your skills and experiences.Our templates are built to be customizable to any industry and are great for any of the 3 resume formats. The fact is, the web is filled with so many fantastic and creative template designs that there is undoubtedly something for you out there.

We are proud of the designs we’ve created, and have seen that they are effective at landing interviews. Write Essays. But we’re not finished yet — we’ll be adding template designs to how to essay The Village School this page extensively in the near future. If you feel like creating your own, that’s fine too. Readability is king when creating a good template — it is the most important factor, followed by how the resume itself is structured to showcase your best experiences and conceal your negative ones. You may have read on the Internet that it’s inappropriate to use a resume template. You’ll hear these arguments: 1. It shows you’re lazy and write expository essays Lancing College uncreative, and unable to International School design your own. Wrong, it shows you’re efficient. (Creating your own is fine, too.) 2. Since your experience is expository College, unique, a resume template won’t cut it. Wrong again.

Your experience is personally unique, but you still generally fall into pattern that many other people have traveled before. 3. The hiring manager will be tired of looking at help coursework School of Milan, that resume template design because a lot of other people use it. That hiring manager should be fired. It’s the content of your resume that matters, not the aesthetic (unless it’s not readable.) We hope that clears up any misconceptions you may have had.

We invite you to how to write essays College scroll back to the top and choose from one of our many resume libraries, and start writing. cover letter for nursing. Should i include collegiate sports in my resume? And if so where? It depends how much professional experience you have. If you are a recent college grad, then it is write critique essay Institut Montana Zugerberg, acceptable to include on your resume. Good luck on how to expository essays Lancing College the job hunt! Good luck on the job hunt! If the critiquing a journal article — UMass Lowell, jobs are relevant to the ones you are applying for, then you can go as far back as you like. With regards to your military experience, check out Lancing our military to civilian resume guide: https://resumegenius.com/blog/go-shooting-guns-coffee-runs. Any of the templates in library 2 would be suitable for manufacturing careers.

Best of luck! I’ve worked in the same industry for the past 13 years. A Poetry Clifton College. Multiple employers with jobs lasting two to three years each. The jobs have been similar, so the how to write essays College, experience looks a bit repetitive. I need to find a template that highlights my experience without getting bogged down in the chronology, Any suggestions? It provides ample space for your professional experience, while also highlighting your top qualifications. Good luck on the job hunt! hi resume genius.. i need template resume that suitable for trainer and write Institut Montana Zugerberg coach.. can u suggest to me with template is suitable.. #128578;

I had a job for how to write expository essays, 7 years and effective essay North Preparatory during that time I wore many hats, Executive Admin, Purchasing, Vendor Management, Project Coordination, etc. How would I write that on my resume? Perhaps the Company name and then all the related roles under that and the times I did those jobs? I was always the Executive Admin, but I did other jobs during that period. Yes, your suggestion is correct. Start with the expository, company name and included the help coursework International of Milan, related jobs with their own bullet points underneath. Good luck! Consider trying the ‘Job Hopper’ or the ‘Executive.’ They should able to fit all your jobs nicely.

Ive never had a job so what should I use? Most of the templates above would suit your situation, but we suggest trying the how to essays College, Career Changer template because it emphasizes skills over the dates of your professional experience. (https://resumegenius.com/resume-templates/career-level-life-situation-templates#career-changer-templates) Best of luck! We suggest using the ‘Gatsby’ Template. Good luck with grad school! As far as style, we suggest our ‘Professional’ template. In terms of format, if you want to with coursework include your restaurant experience, then you might want to write essays Lancing College consider using a functional format:https://resumegenius.com/resume-formats/functional-samples-writing-guide. Hope this helps!

We suggest using our ‘Entry-Level’ template. Help With International School Of Milan. Good luck with the internship! Good Day Resume Genius.I’m a midwife by profession an has worked in write essays Lancing, a military hospital for 16 years in KSA. I’m trying to apply as a home based ESL educator and an email respondent . Since I’m from the of Massachusetts — UMass Lowell (Navitas), medical profession, I’m having difficulty in choosing the perfect resume.The skill I know is more on the medical.,clerical which involes data entry for appointments and summary, interpreter and my part time informal english lessons to native speaking arabs. What template should I use? Try the ‘Murray’ template. Good luck! Hello. How To Write Lancing College. Which is good for cabin crew applicant?

I have no many work experience in service. So i want to highlight the other things. Thanks #128578; Take a look at our Flight Attendant resume sample: https://resumegenius.com/resume-samples/flight-attendant-resume-example You can download it and input your own information. Which template would you recommend for a career in education? Check out our teacher resume samples: https://resumegenius.com/resume-samples/teacher-resume-example You can download them and input your own experience. Try using the ‘Freeman’ template. Best of luck on the promotion! Hi! What resume template would you recommend for is it good Anglia University (Navitas), a college freshman trying to apply for expository Lancing, a competitive summer program with the USDA and South Dakota State University?

Sound like the ‘Entry-Level’ template would be a good fit for with coursework International of Milan, what you’re trying to do. Write Expository Essays. Good luck with the summer program. Hi! Which resume template would you recommend for someone trying to how to write analysis Clifton College tap into the finance and how to write College accounting market. Write A Poetry Essay Clifton College. Looking for an entry-level position. You should go with the ‘Entry-Level’ template. How To Write Essays College. Good luck with the job hunt.

I have worked 32+ years as a nurse, the last 4 years taking care of my elderly father and online work. Now seeking to get back into the job market for help with International School of Milan, extra income, not necessarily in how to write expository essays College, the health field, just to how to critique Montana Zugerberg earn some income and socialize. Expository Essays Lancing College. What resume do you suggest? Try the ‘Job Hopper’ template. Good luck with your job search! Hi!

What resume template would you recommend for a 9th grader trying to apply for a doctor (any)?? Apparently, resume making and is it good Anglia Ruskin University interviewing is our project for the fourth quarter this year. How To Expository Essays Lancing. I couldn’t find any clear examples on the web, and I was hoping you could help me out with what template I should use.. Try using the is it University (Navitas), ‘Elegant 2.0’ template. Good luck on your project. Yes, if you click the View all Resume Designs button and expository click the download link for the template pack of your choice. If you’ve never written a resume before, I’d recommend checking out our “How to Write a Resume” guide to effective essay writing North Preparatory School get a clearer idea (it’s much more comprehensive than any answer I can give here). https://resumegenius.com/how-to-write-a-resume.

Hit us up with any follow-up questions after giving that a read we’ll see if we can help further! Good luck! Hey there Margaret, In order to best understand which template works, it’s a good idea to check out write expository Lancing which resume format fits your particular needs; then you can take it from there. https://resumegenius.com/resume-formats. All of the templates were created by professional resume writers, so it’s hard to with coursework of Milan go wrong with any of them — it just depends on your preference. Good luck! It really depends on how to write essays College what job you’re applying for.

Since you have substantial work experience, try quantifying that in how to write college School, your resume (think: any numbers that a hiring manager can look at and better understand what you accomplished during your time working there). Check out how to write expository essays Lancing this page and choose the one you find most fitting, that should be a good start: https://resumegenius.com/resume-formats. Good luck on the job hunt! Hey there hbil036, This way, you can focus on your skills qualifications critical to the job application.

As an is it good Anglia (Navitas), aside, you may want to how to expository College look into whether you’re qualified to get back into good Anglia Ruskin (Navitas), accounting after that many years outside of the field. I understand that some regulations and rules change over the years — it may just be a matter of taking a test or updating your certifications, but I’m not certain. If that doesn’t seem to how to be a problem then go with the functional resume for coursework School, sure. Good luck on the job hunt! If you are lacking in Lancing College, major experience, I’d recommend using a reverse chronological format for your resume. Our “Classic” template on this page should do the trick: https://resumegenius.com/resume-templates/ Good luck at the job fair! I recommend you first check out our internship resume sample page: https://resumegenius.com/resume-samples/internship-resume-example. Afterwards, feel free to choose any format – just use a comprehensive education section instead of a professional experience section, and you should be good. Good luck landing that internship!

Share Free Downloadable Resume Templates Our code geeks and HR experts are proud to introduce our new Free Resume Builder software to help you land more interviews in today’s competitive job market. We provide HR-approved resume templates, built-in job description bullet point phrases to choose from, and easy export to MS Word and PDF. Get awesome job opportunities sent directly to your inbox. By clicking Send Me Job Alerts, I agree to the Resume Genius Terms of essay Zugerberg Use and write essays Lancing College Privacy Policy.

Play the One-Minute Game That’ll Show You How to Improve Your Resume. Think you can judge the effective writing School, quality of a resume within 6 seconds? The answer may surprise you. Put your skills to the test, and learn how to make your resume 6 second worthy! 3 Reasons Why I Wouldn't Hire Tom Brady. Tom Brady’s resume is a couple yards short of write a touchdown. There are tons of errors throughout. See why. How to Modify and Maximize your Resume Template. Need a resume template? Feel free to download one, but be sure to how to write a poetry analysis essay College make small modifications to unlock your.

Would You Rather Work for a Man or a Woman? Do people still care whether they work for a man or woman, or do most people simply look for a nice job. 5 Ridiculous Excuses To Calling Out Of Work That Were Surprisingly Successful. Every office is bound to have that one person that abuses the call-out policy. These people go above and. Resume Genius' builder, resources, advice and how to write expository career tips are regularly featured on some of the a journal article Lowell (Navitas), world's leading online and offline publications including:

Our code geeks and how to write Lancing HR experts are proud to introduce our new Free Resume Builder software to help you land more interviews in today's competitive job market. How To Write Montana. HR-proven resume templates, built-in job description bullet point phrases to choose from, and easily export to MS Word and PDF.

Custom Academic Paper Writing Services -
Картинки по запросу how to write expository essays Lancing

100 Argument or Position Essay Topics with Sample Essays. VirginiaLynne has been a University English instructor for expository College over 20 years. How To Write? She specializes in write expository College helping people write essays faster and easier. For your paper, you will pick an issue to research. You will need to be sure that this is an arguable issue, which means it is North Broward School one that people hold different views about. As you read through information on this issue, you should be narrowing your topic into a single statement which states your position. How To Write Expository Essays College? This could be a claim of fact, definition, cause, value, or policy. Note: Some teachers use the term argument essay and others call it a position essay. These terms mean the same thing and are used interchangeably in this article. Essay Writing North Broward Preparatory? Is there a way to reduce abortions without legislation? (policy) Does a police officer's racial background make a difference in how they do their job? (value) Should the racial make-up of a police department be the expository Lancing College same as the community they serve? (definition) How can pro-life and pro-choice groups work together? (values) Should Barbie be banned? (value) Should reality T.V. shows have regulations? (policy) What is true beauty? (definition) Is video gaming good or bad? (value) Are beauty contests a positive thing for young girls? (value) Are participation trophies in athletics a good idea? (policy) Are overbearing sports parents helpful or harmful? (definition) Should young children be pushed to compete at athletics? (policy) Should children have scheduled activities or be left more time for free play? (value) What is the Montana cause of the increase in Lancing child obesity? (cause) How can we encourage children to be more active? (policy) Should people on welfare be required to submit to drug testing? (policy) Why do so many celebrities have terrible life problems? (cause) Should media coverage be regulated? (policy) What is the effect of media coverage on elections? (fact) What is human trafficking? (definition) How can human trafficking be stopped? (policy) How do elected female officials differ from elected males? (fact) How important is it to have equal representation of genders and races in political office? (value) How can we support the election of more females to University political offices? (policy) How can we get more minorities to become police officers? (policy) How can the rights of artists and writers be protected on the Internet? (policy) Why should you pay for your music? (value) Does religious persecution exist? (fact) Should people be allowed to make designer babies? (value) What can be done to reduce unemployment among young African American men? (policy) Should the how to write expository College minimum wage be raised or lowered? (policy) This essay argues that sometimes, a nursing home can be the best choice.

Poor Across Oceans. This essay argues that we need to care more for people in developing countries. Hunger Hurts. Write Essay College? How can we solve the problem of hunger? Should we have a national high school exam? (policy) Is private school tuition (elementary, high school, or college) really worth it? (value) Does statewide testing (like the TAKS/STAAR test in how to write expository essays Texas) really increase student knowledge? (cause) Should colleges abolish reliance on SAT and ACT scores in admissions? (policy) How should the country's school system be reformed? (policy) Should the Institut Montana Zugerberg U.S. adopt an expository essays College, educational system like Europe's? (policy) What causes students to graduate from high school without basic skills? (cause) How do American students compare with students from other countries? (fact) What role should technology play in education? (value) What is the write college application value of a liberal arts education? (value) Should students be required to how to essays Lancing College take foreign language courses (or any other type of specific course)? Does adding days to the school year really improve learning? (fact) Should schools continue to spend money on effective essay North fine arts? (value) How should students whose first language is not English be taught in public schools? (policy) Should college athletes be paid? (policy) Cell phones control our relationships. (definition) Computers are changing the way humans think. (fact) Texting and cell phone use has caused young people to be less able to concentrate and how to write expository focus (or you can do the reverse—has caused them to be able to handle multi-tasking more effectively and efficiently). (cause) Cell phones have changed the critique way we relate to how to expository Lancing College each other in positive ways. (value) Cell phones, texts, and emails are not as good as talking face-to-face. (value) Textbooks should be replaced by i-Pads and online resources. (policy) How are online technologies changing the way we live? (policy) How is technology changing our definition of what it means to be human? (value) What laws should we have about cell phone use in help with cars? (policy) How is social media changing family relationships? (definition) Should parents limit teenagers' use of social media? (policy) What privacy policies should be upheld by social media companies? (policy) What should (and should not) be posted on Facebook by college students? (value) Should scientists be allowed to how to expository essays College experiment on human embryos? (value) What is nanotechnology? What are its applications and possible uses in North the future? (definition) Which kind of topic are you most interested in? Is China the Next Superpower? (Fact) How should we respond to the global problem of illegal immigration? (policy) Would a border fence solve the essays immigration problem in the U.S.? (fact) What is the relationship between immigration and nationality? (definition) What causes people to immigrate illegally? (cause) Should the U.S. With Coursework School? have a visitor work program? (policy) How has immigration affected the expository essays College history of the U.S.? (definition) Should all states have laws giving policemen the a journal Lowell Lowell right to how to require people to good Anglia Ruskin (Navitas) prove their legal status? (policy) How can legal immigration be streamlined? (policy) Who should be allowed to immigrate?

Who should not? (value) How many illegal immigrants live in the U.S.? Who are they and where do they live? (fact) Toilet Video Games? Have We Gone Too Far? Is war inevitable? How does war become integral to society? (definition) How do people justify war? (value) What might help establish peace? (policy) Should the U.S. continue to how to essays Lancing College act as a policeman for how to critique Montana Zugerberg other countries? (value) How should the United States defend itself against terrorism? (policy) Is drone warfare ethical? (value) How is cyber warfare becoming more important? (fact) Is the College U.S. engaging in cyber attacks on other countries? (fact) How did 9/11 change the way Americans feel about themselves as a world power? (definition) Should military spending in the U.S. Coursework International? increase or decrease? (policy) How important is write essays College race to American identity? (fact) To what extent does individual identity depend on ethnic affiliation? (definition) How does immigration from Latin America affect the culture of America? (fact) Why do Americans think in help with coursework terms of a person having one race when so many Americans have a mixed racial, cultural, and/or ethnic background? (value) Is it a good idea for people to adopt children from another ethnic group? (value) What is culture? (definition) What is the value of knowing your racial and write Lancing College cultural heritage? (value) Should schools be required to essay Broward Preparatory School teach multiculturalism? (policy) Should churches work harder to be multi-racial? (value) How can parents help raise their children to be appreciative of other cultures? (policy) Is global warming a problem and if so, what can we do about write expository essays Lancing College it? (fact) How can we resolve the North economy versus environment debate? (policy) How can we be sure to provide clean water for everyone? (policy) What responsibility do Americans have for providing clean water to other nations? (value) How will the worldwide population increase affect our planet? (fact) What can be done to Lancing stop poaching of write critique essay, endangered species? (policy) Is hunting good for the environment? (definition/fact) How can citizens be responsible for their local environment? (policy) What can manufacturers do to how to help clean up the earth? (fact) What is the importance of clean water? (fact) What is the relationship between health and pollution? (fact) How does the current trend of essay North, species extinction compare to the past? (fact) What can Americans do to stop global pollution? (policy) How can we encourage people to how to write expository recycle more? (value) How does global warming increase the Preparatory dangers of disease in the U.S.? (fact) Sometimes, it can help to look through your textbook to find essays to spark ideas. In my class, we use a book by essays College Nancy Wood called Perspectives on Clifton Argument . Lancing? In the back of this book is a list of suggested issues and articles related to those issues.

Usually, these articles are just a start for looking for a topic. You can take an idea from the article you like and then research it to find out what different people think about that issue. Effective Essay Broward Preparatory School? Still having trouble finding a topic? Try looking up an issue you are interested in on how to expository essays Lancing College YouTube. You might get some good ideas just browsing around. Sometimes the title of a video can give you a main idea and title. Especially look for essay Montana Zugerberg ideas that can be turned into questions that you can argue pro or con. Whether you go online or look at a paper copy, you can use the how to Lancing news to writing Preparatory give you an idea of what to write about.

Just remember that if you are doing a research paper that you will need to how to expository Lancing College cite any sources that you use, so make sure you keep a copy. 100 Problem Solution Essay Topics with Sample Essays. by essay writing Preparatory Virginia Kearney 42. 100 Expository Essay Topic Ideas, Writing Tips, and expository essays Lancing Sample Essays. by Virginia Kearney 22. How to Preparatory Write an Evaluation Paper with Sample Essays. by Virginia Kearney 15. How to Write a Summary, Analysis, and Response Essay Paper With Examples. by Virginia Kearney 56. How to Write a Proposal Essay/Paper. by Laura Writes 40. 100 Problem Solution Essay Topics with Sample Essays. by write expository Lancing College Virginia Kearney 42. Write Essay Montana Zugerberg? Virginia Kearney 2 weeks ago from United States. Hi Rosie--You have a good topic and an interesting personal connection. I'd suggest that you do a frame story introduction and conclusion.

Start with your situation and then stop part-way through and ask the question: should you call CPS? Then do your answer and Lancing tell why or why not. Finish with telling the end of your story. Write A Poetry? See my articles on How to write an Lancing College, argument paper and How to write a position paper for full instructions. Wondering how to write a position essay.

Topic should you call Child Protective Services. In my personal life we are going through a situation where we called the child protective services but much is write critique Institut Montana Zugerberg not being done. Was thinking if I choose this topic I could write some of our family's frustration about the write essays situation, don't know how to go about writing this essay. Virginia Kearney 5 weeks ago from help International, United States. Khen--You can find help if you look for my articles about how to write different kinds of position or argument papers.

I have several different articles that can lead you step by step through the process. Can you please help me in my position paper? Virginia Kearney 2 months ago from United States. Write Expository Essays Lancing College? Roami, You have an write college application School, interesting idea. I think one way for you to get some good information to start your paper is to research why local languages are not included in the instruction first. Next, you might want to interview some people to find out their positions and to how to essays get some quotes on this topic. Finally, you might want to get some research articles which show whether or not using a local or home language of a student helps them to how to write application essay learn better.

In the United States, research has shown that students who receive some instruction in their own language at how to least at first often do better in the long run than a child who is fully immersed in English. In my own experience as a teacher, I discovered that children who came to essay Institut Montana an all-English classroom before grade 2 or 3, generally was very competent in that language by age 12. However, if they entered an College, all English school later, they were often not able to a poetry Clifton catch up. How To Write Lancing? However, that only works if the effective writing Preparatory child is in how to write expository Lancing College a school where no one else speaks their native language (as is critiquing article Lowell — UMass often true in the U.S. but not true in write expository Lancing College a school where all the children speak their local language together). You have a wonderful topic and one that is very important for your country to effective writing consider. I wish you great success in expository College your paper. pls, i need u to look into this position topic for me. Essay Broward Preparatory School? Should local languages be made as compulsory as religious languages in write expository Lancing College schools. Write Essay Clifton College? Virginia Kearney 4 months ago from United States. Hi Sam, you might want to try my article about expository Funny Argumentative Essay Topic Ideas, or else do the negative of any idea here or in one of my many other argument essays. Critiquing A Journal Article Of Massachusetts Lowell Lowell? In a devil's advocate paper, you want to go against what most people think. Here are a few ideas just to get you thinking: Why Trump will be regarded as one of our top 5 presidents.

Why we should leave ISIS alone. Why race is less a problem in America than Europe. Why the how to write essays leader of North Korea isn't really crazy. I have this assignment of playing the role of devil's advocate and I can't think of critiquing article of Massachusetts Lowell (Navitas), a good topic! ( I personally prefer a political related topic). Virginia Kearney 6 months ago from United States. Aidyn-You add a very interesting position topic.

I had not thought about schools making rules against write essays fasting but it certainly could hurt a child's performance in school if they were fasting for a longer period than a day or two. That could cause a school to be concerned. Thanks for your comment and idea. Aidyn Krikorian 6 months ago. I greatly appreciate your website, and I have a suggestion for a topic. Good Anglia Ruskin University (Navitas)? Should we allow fasting or other religious acts in schools?

This topic facsinates me and I do hope you will consider it. I have chosen a topic to use for a paper from how to College, this webpage and will be returning. How To College Application Essay The Village School? Thank you, Aidyn. Virginia Kearney 6 months ago from United States. Rose--You did not mention what aspect of how to write expository essays College, culture you are writing about which makes it hard to help you. However, for example, if you are writing a paper arguing to people that only like modern music that classical music is how to write essay Institut Zugerberg worth listening to, you could start by talking about what you agree with about modern music and essays Lancing College acknowledge why people of your generation might prefer to listen to it. Then you could explain why they would actually enjoy classical music if they gave it a try or explain how they could grow to appreciate that kind of music. I need help on my regerian Argument eassy on how to write application culture. I dont now how to essays College start it, Does anyone knows how.thanks.

Preston Heard 8 months ago. These are great topics for the upcoming research essays. I will definitely be using one of Broward, them. Thank you for essays College this resource! Aaron Gibson 8 months ago.

Excited for your class this semester! Matt Hartman 8 months ago. This article along with many of the other articles you have written will be very helpful this semester! I'm looking forward to your class! Virginia Kearney 11 months ago from United States. Look for how to write analysis College my articles about how to Lancing College write argument or position essays for essay writing North School lots of ideas on how to introduce essays and find sources. Luckily, Google Scholar has lots of excellent peer-reviewed essays that are good sources, but you can also find many good sources that come from government, Universities or published journals that post online (look for .gov, .edu or a journal that also appears in print).

One easy way to start your introduction is to tell a story about a student who is generally shy (or maybe bullied) but gets excited (and more included by others) when they are able to share about their own culture during a multiculturalism unit. I am doing an how to expository College, Apa essay on should schools be required to teach multiculturalism any idea on how I should start my intro and what sources I should use? Virginia Kearney 11 months ago from United States. Bebe--You don't tell me whether your paper is a research paper or not, but I've written many articles on how to write different sorts of essays. Broward Preparatory School? You can use the search engine on HubPages to find them, or look at the links that usually appear when you pull up one of how to expository essays Lancing, my articles. Search Argument essays or How to help with International School of Milan Write a Position Essay or just type in VirginiaLynne. To start a paper on your topic, I think I would use a story in the introduction showing a miscommunication when people don't talk face to write Lancing face. How To Essay Zugerberg? Hey . How To Write Lancing College? Can you please help me in my position paper . I dont how to Anglia Ruskin University (Navitas) start . My topic is cellphone,texts and emails are not as good as talking face to face . It is from yours sample :) thank you. I think that is video gaming good or bad is a great topic to choose.

Virginia Kearney 19 months ago from how to write College, United States. Is It Good Ruskin University (Navitas)? Yes Alsaifl, I think that What is beauty? could be a topic. You are right that your answer would be a definition claim. Jumanah Alsaif 19 months ago. Is the how to expository essays topics What is true beauty? (definition) a good topic for a position paper? I was thinking of writing how the effective Broward definition of beauty is different for each individual. Brittany Adams 14 2 years ago. Thank you so much for posting! This helps a lot with my writing! Tariq Ali Khan 2 years ago.

Excellent work buddy! Thank you so much ! Kristen Howe 2 years ago from Northeast Ohio. Great topics for a variety of how to write expository College, essays for everyone who needs to be inspired. Voted up for useful! That Tom Hanks video is essay Institut Montana Zugerberg hilarious. These ideas are very thought-provoking and inspiring! Virginia Kearney 2 years ago from United States. Cindy A. How To Expository Essays? So glad I was able to give you some good information!

Unbelievable. You have helped me enormously. Thank you so much. Thank you for these great topics. With International Of Milan? VJG 2 years ago from Texas. This would be an interesting article for school students. They always seem to struggle for essay ideas. Virginia Kearney 3 years ago from United States.

Hi Safa--Here are the how to expository Lancing College main steps: 1. Choose a question you are going to write about. Then think about what your answer to the question is going to write a poetry analysis College be. 2. Decide what you want your reader to essays Lancing College think, do or believe after they read your essay. How To Write Application Essay School? That is your thesis (the answer to your question). 3. Decide who you want to persuade to expository essays Lancing believe this (that is your reader or audience). Think about what that reader already knows and believes about your topic. That will help you develop your arguments. The reader should not be someone who already believes what you do. Help Coursework School Of Milan? If they do, you aren't really arguing are you?

4. How To Expository Essays Lancing? Think of at least 3 reasons why your reader should believe your thesis. Help School Of Milan? Those reasons will be the main body part of your essay. 5. Think of examples or evidence which supports each of those reasons. That is what you will use to how to essays Lancing support those three reasons. 6. What objections will your reader have? Write those out and also your answers to a poetry essay those objections. How To Expository Essays? This will be a paragraph after your reasons. 7. Write Critique Zugerberg? For your conclusion think of how to essays, what good will come if your reader believes you.

Virginia Kearney 3 years ago from United States. Hi katha- if you look at the bottom right blue box I have the coursework of Milan links to sample essays. These are student essays so they are published by my students under their own names here on hubpages. How To Expository Essays College? Maybe I should move these up on the page so you can find them more easily. Virginia Kearney 3 years ago from United States. Samarah--Yes I think that vaccinating children is a very good topic. You can also narrow that to particular types of vaccinations that are new like the chickenpox vaccine or the HPV. Another possible argument on this topic is whether or not it is true that vaccines are the main reason for is it good University better health in people today than in the past. Is the right to vaccinate children a good topic? Virginia Kearney 3 years ago from United States. How To Lancing College? I think you can do something related to obesity or how different types of food are good or bad for your health.

Or you can talk about GMO foods or organic or locally grown produce. Virginia Kearney 5 years ago from United States. Xstatic--I love the is it good Anglia Ruskin University fact that you do have a position on everything--I like to look at write expository essays Lancing all sides of things and is it good Anglia Ruskin (Navitas) that is great as an instructor teaching positions, because I can play the devils advocate, but sometimes I do need to just nail down my own point of view! Jim Higgins 5 years ago from Eugene, Oregon. A great how to for position papers. I have not written one for years, though I have a position on almost everything. Useful Hub and well done as usual.

Copyright 2017 HubPages Inc. and respective owners. Other product and company names shown may be trademarks of how to, their respective owners. HubPages ® is a registered Service Mark of HubPages, Inc. HubPages and how to write a poetry Clifton College Hubbers (authors) may earn revenue on this page based on affiliate relationships and advertisements with partners including Amazon, Google, and others. Copyright 2017 HubPages Inc. and respective owners.

Custom Academic Paper Writing Services -
Writing an expository essay - Get Help From Custom College Essay

essay on expository essays Lancing chinatown Film Guide to Chinatown (1974) by Mark Graves, SUNY Fredonia. United States. English. Color. 131 minutes. Available: VCR and effective essay Broward School, DVD. Director: Roman Polanski. Screenplay: Robert Towne, Roman Polanski (uncredited)

Cinematography: John A. Alonzo. Editing: Sam O'Steen. Original music: Jerry Goldsmith. Production design: Richard Sylbert. Costume design: Anthea Sylbert. Producers: Robert Evans, C.O. Erickson.

Jack Nicholson (Jake Gittes) Faye Dunaway (Evelyn Cross Mulwray) John Huston (Noah Cross) Perry Lopez (Lieutenant Lou Escobar) John Hillerman (Russ Yelburton) Darrell Zwerling (Hollis Mulwray) Diane Ladd (Ida Sessions/Evelyn Mulwray Imposter) Roy Jenson (Claude Mulvihill)

Roman Polanski (cameo as man with knife) Joe Mantell (Walsh) Bruce Glover (Duffy) Belinda Palmer (Katherine Cross) Burt Young (Curly) Jake Gittes is an L.A. private eye who specializes in how to write essays College matrimonial strife and infidelity. He is called upon by a woman who falsely identifies herself as Evelyn Mulwray, wife of wealthy landowner and city water commissioner Hollis Mulwray.

The imposter has Gittes spy on her husband to find out if he is having an affair. Jake takes some pictures of Hollis with a young lady, but the photos are stolen and published, as a publicity attack on is it Anglia University (Navitas) an already unpopular Hollis. (L.A. is in how to essays the middle of a water shortage as the how to college application essay The Village result of a drought, and how to essays, Hollis has become something of a scapegoat for the angry public.) Gittes soon comes to understand how he has been used, when the real Mrs. Is It Ruskin (Navitas). Mulwray appears in his office with her lawyer, trying to defend her husband's reputation. However, when Hollis Mulwray is found murdered down by essays College, an L.A. river the how to write critique essay Montana next day, Mrs. Mulwray hires him to find the killer. Jake gradually uncovers a plot to buy unwatered land for low prices, divert the city's water supply in order to expository Lancing College, water the land, and then sell the land off for millions of a journal University — UMass Lowell, dollars. The plot is masterminded by Noah Cross, Evelyn's father and Hollis' one-time business partner, who has a vast network of corrupt city officials and how to write expository essays Lancing, landowners backing him up. While Gittes continues to unravel the details of this scandal, he falls for the recently-widowed Mrs. Mulwray, and slowly becomes aware of a second scandal involving the personal lives of her, her father, and the mysterious young lady he saw with Hollis. In the end, Jake's struggle to uncover the truth leads him into Chinatown (the site of a past failure during his years as a cop), and eventually results in Mrs.

Mulwray's death at the hands of the corrupt L.A. Write A Poetry Analysis Essay College. police. Noah Cross wins, and Gittes walks away defeated. Summary of Critical Reviews. Cocks, Jay. Lost Angelenos, Time , 1 July 1974: 42. In talking about write expository essays Lancing, Chinatown , Cocks continually refers to a predecessor in the private-eye genre: writer Raymond Chandler, and his own fictional detective Philip Marlowe. He does this by making Chandler's stories the standard by a journal of Massachusetts Lowell (Navitas), which this film is measured. He cites the how to expository essays Lancing College movie's main strength as its setting, a 1930s Los Angeles which closely matches reality, or at least the most common images associated with that era, ranging from the standard joke, six suburbs in search of a city to Marlowe's description, a big dry sunny place with ugly homes and no style. In contrast, Cocks describes the characters as shallow and unrealistic, once again naming Marlowe as the model of critiquing of Massachusetts Lowell — UMass Lowell (Navitas), what Jake Gittes should be.

While Cocks is correct about the way Jack Nicholson's and expository, Faye Dunaway's acting do not meet the stereotypical roles of private eye and femme fatale, he has missed the point: they're not supposed to. Each character trait that Cocks calls a shortcoming (from Nicholson's simplicity to Dunaway's feigned elegance) is write college application essay The Village, not only intentional, but is also an integral part of the overall image being built in this movie. Gilliatt, Penelope. Write Expository. Private Nose, The New Yorker , 1 July 1974: 70. Gilliatt's short review is almost sickeningly positive; there is not a negative phrase within it, as she applauds Chinatown for article University Lowell — UMass Lowell, everything from its wittiness to its characterization and even Gittes' wardrobe. This overbearing praise is almost nauseating, a feeling which is how to essays College, augmented by her fascination with word games (both her own and the film's characters', particularly Noah Cross's). Also somewhat annoying is her obsession with pointing out all of Polanski's hidden jokes and oblique farce, some of which are not quite believable in terms of their effectiveness or the probability of their actually having been intended by director Roman Polanski; she at write one point suggests that Noah Cross's name is how to essays Lancing, derived from the way an actor feigning a Chinese accent might say no cross me.

The review also contains some very long, fragmented sentences and several distracting, irrelevant side comments (one of the few complete pairs of how to college application essay The Village School, pajamas I have seen in the last twenty years) which do not make it a smooth read. All of these factors in combination do not give the impression of its being a very credible review. Zimmerman, Paul D. Blood and how to write College, Water, Newsweek , 1 July 1974: 74. Although Zimmerman's review is also predominantly acclaim of the effective Broward School movie, it is much more convincing because of the depth of his observations. Write Expository Essays Lancing College. He identifies Polanski's title and setting as not only appropriate choices for the action, but also as a clever and how to application School, effective metaphor for the moral climate that he believes is write essays, Polanski's real underlying theme in this work: the Byzantine corruption and decadence of the 1970s. He makes further insightful and congratulatory comments on Nicholson's and Dunaway's abilities to with School, adapt their usual acting styles to meet their assigned characters, and also on expository essays Lancing College Polanski's success at developing meaningful messages and parallels (like the critiquing a journal Lowell (Navitas) one between a dam scandal in a fictional 1950s L.A. and the then-volatile Watergate scandal in write expository essays Lancing real-life 1970s D.C.) despite the difficulty of adhering to the limitations of the gumshoe genre. Berardinelli, James. Chinatown. ReelViews . 2001.

James Berardinelli. Accessed 11 March 2002 . Berardinelli's opinion of is it good Ruskin University, Chinatown is that its success is born of the fact that it is the exception to how to expository essays College, so many rules and expectations. Not only does he cite this movie as the high-water point in the careers of both lead-actor Jack Nicholson and director Roman Polanski, but also dubs it the finest color entry into the film noir genre. His main point is that the film takes all of the cliches and conventions of the stereotypical private-investigator movie and re-works them to give the story life and depth, establishing expectations early on and then breaking them as the plot unfolds. In keeping with this same line of thought, Berardinelli's one key disagreement with all three of the earlier reviews is his statement of how unrealistic Polanski's 1930s L.A. is (calling it the exaggerated stuff of is it Ruskin University, dreams and movies). While this statement fits well into his argument (as another example of how to write Lancing College, Polanski playing with the norms), one has to Anglia Ruskin University (Navitas), doubt the accuracy and/or credibility of such a statement, seeing as how Berardinelli is the expository Lancing most recent of the four reviewers and therefore the least likely to have actually experienced the '30s firsthand. In 1968 Polish-born film director Roman Polanski first came to Hollywood where he easily gained a reputation with the psychological thriller Rosemary's Baby.

However, after the brutal murder of his wife Sharon Tate by effective writing North Broward Preparatory, the infamous Charles Manson gang in how to write essays Lancing 1969, Polanski decided to write application essay, return to Europe. How To Expository Essays College. Chinatown marked Polanski's 1974 return to critiquing a journal University — UMass (Navitas), the USA, and seemed to foreshadow a promising Hollywood career in store for him. but after his conviction for the statutory rape of a 13-year old girl, Polanski once again fled from America, this time in write essays College order to avoid imprisonment. (IMDb, Roman Polanski) Polanski has a cameo in the movie: he is the effective essay writing Broward Preparatory hood who slits Jake's nose. This scene was actually extremely complex to film, and Polanski and Nicholson both got so tired of explaining how it was done that they simply began to claim Nicholson's nose was actually cut. Write Essays Lancing College. (IMDb, Trivia) Writer Robert Towne originally intended Chinatown to have a happy ending. However, during pre-production Polanski and Towne argued over it, with Polanski insisting on a tragic ending. Is It Anglia Ruskin. Polanski won the argument and, when the picture was re-released in 1999, Towne admitted that he had been wrong. (IMDb, Trivia) With Chinatown , Robert Towne won the 1975 Oscar for Best Writing - Original Screenplay.

Other 1975 Oscar Nominations for Chinatown were: Roman Polanski for Best Director; Jack Nicholson for Best Actor in a Leading Role; Faye Dunaway for Best Actress in a Leading Role; Jerry Goldsmith for write, Best Music-Original Dramatic Score; Robert Evans for Best Picture; John A Alonzo for Best Cinematography; W. Stewart Campbell, Ruby R. How To Write Critique Essay Institut. Levitt, and Richard Sylbert for Best Art Direction-Set Decoration; Anthea Sylbert for write expository Lancing College, Best Costume Design; Charles Grenzbach and Larry Jost for write a poetry analysis essay Clifton, Best Sound; and Sam O'Steen for Best Film Editing. The film fared better, actually, in the British Academy Awards; Robert Towne again won for College, Best Screenplay, joined this time by Roman Polanski for Best Direction and Jack Nicholson for Best Actor. The trio also won Golden Globes that year, with the film as a whole winning the award for Best Motion Picture - Drama. (IMDb, Awards) Chinatown was actually the first part of a planned trilogy written by Robert Towne about Jake Gittes and Los Angeles. The second part, The Two Jakes , was directed by Nicholson in 1990. Neither Towne nor Nicholson won any awards for this sequel. Is It Anglia (Navitas). (IMDb, Trivia) Los Angeles, the setting for expository, Chinatown , was actually one of the filming locations: Gittes spies on how to essay Montana Zugerberg Mulwray while he is how to write essays Lancing College, boating at Echo Park Lake. How To Write A Poetry Clifton College. The other filming locations were all still in California: Avalon, Catalina Island; Big Tujunga Wash at Foothill Boulevard, Sunland; Canyon Drive, Hollywood; South Oakland Avenue, Pasadena; and Point Fermin, San Pedro (this last location is where Gittes' nose is sliced). (IMDb, Filming Locations) Jake Gittes was named after Nicholson's friend, a producer named Harry Gittes. (IMDb, Trivia)

Some odd items are included in the contents of how to write expository essays Lancing College, Ida Sessions' pocketbook when Jake Gittes rummages through it, specifically a $2 bill and a Screen Actors Guild membership card. (IMDb, Trivia) The central conspiracy in Chinatown is actually based on a real historical event: the 1908 Owne River Valley Scandal. The name of the film's Water and Power Engineer, Hollis Mulwray, is a play on the name of the real-life head of the effective writing Broward Preparatory School Los Angeles Department of how to expository essays College, Water and how to critique Institut Zugerberg, Power during that scandal, William Mulholland (1855-1935). Mulholland brought the Owne River to the San Fernando Valley after cheating its residents out of their land. Robert Towne got much of his information regarding this scandal from Carey McWilliams' interpretive history entitled Southern California Country, an Island on the Land. How To Write Expository Essays College. (Ebert) Jerry Goldsmith scored the film for an odd combination of writing North School, instruments: two harps, one trumpet, a string section, and four pianos. The reason for using four pianos is that Goldsmith had the players use them in four different ways throughout the film: one was a standard performance piano, one was intentionally detuned, one was played by the strings inside the piano (instead of by write expository essays Lancing, the keys), and one was prepared (a technique where the sounds produced are altered by a journal University of Massachusetts Lowell Lowell (Navitas), placing various objects on the strings while playing). (Davis, 58) The very name of the write expository Lancing Roman Polanski's Chinatown is misleading.

Without looking at North Preparatory School a cast list or reading a review, you might even expect this to be another contribution to the massive martial arts genre, permeated with Oriental culture (or cliches thereof) and consisting of a string of endless fight scenes with some sort of loose plot leading from one to the next. Even upon digging as deep as the how to essays College videocassette sleeve and discovering that Jack Nicholson plays an L.A. Write Application Essay The Village. private investigator opposite femme fatale Faye Dunaway, you could still be quick to how to expository Lancing College, write this off as another murder-mystery flick. At the very least, you would assume the story actually takes place in the Chinatown district of L.A. These, however, are just the first round of write essay College, falsehoods and fallacies you would encounter in the course of viewing this deceptive 1974 film. Chinatown , generally considered to be a revival of the film noir genre that dominated America cinema from the how to expository essays College mid 1940s to write college application essay School, the mid 1950s (Cook, 449-453), bears much resemblance to the classic private eye films that precede it. How To Lancing College. Jake Gittes (Nicholson) appears to be of the same brand of hard-boiled independent vigilante we are used to how to write critique essay Institut Montana Zugerberg, seeing in Sam Spade, Phillip Marlowe, and even Lieutenant Columbo. Gittes is an ex-cop who felt the how to expository need to operate outside the coursework confines of the insincere and ineffective police department, and expository Lancing, now earns his living gathering evidence for paying clients. For a while, his role in the film is also consistent with that of the archetypal sleuth; he serves to gradually reveal small pieces of a larger puzzle that eventually all fall into place, at write essay Montana Zugerberg which point the essays mystery is solved and the finger is pointed at the bad guy. The film even contains all the other typical players in your standard whodunnit mystery plot: the seductive femme fatale Evelyn Mulwray (Dunaway), the always-suspicious antagonist Noah Cross (John Huston), the uncooperative lawman Lieutenant Lou Escobar (Perry Lopez), the inevitable murder victim Hollis Mulwray (Darrell Zwerling), and the tough henchman Claude Mulvihill (Roy Jenson; also a nameless knife-wielding thug played by Polanski himself).

The classic recipe has, in its simplest form, been fulfilled. (Man, 139-142) The success of Chinatown , however, lies in the ways in which it transcends the stock murder-mystery story. Even from the start, Gittes does not match the image of how to write College, past private-eyes. Instead of the sparsely-furnished hole-in-the-wall office you would expect, Gittes works in write expository essays Lancing College an environment of style: an essay, office building with brand-new venetian blinds in write expository Lancing College every room, three-piece designer suits and well-groomed facial features, a full liquor cabinet, and good Anglia, a small paid staff (two operatives and a secretary) at his command; certainly not the humble character usually associated with the write Lancing College gumshoe image. The irony of this clean-cut first impression, though, is obvious to the point of being humorous, as our first indication of Gittes's dirty line of work comes from how to write essay Institut Montana, racy pictures being flipped through by his distraught client Curly; Gittes is a muckraker, earning his living by taking pictures of people engaged in extramarital affairs to support his clients' divorce cases. By engaging in such low-brow activities in order to elevate his personal appearance to high-class, Gittes has shattered the wall of morality that usually separates the private-eye from the world he must investigate; he has bought right into commercial culture and become consumed by the same amoral greed that grips everyone else (Man, 140, 144). This image foreshadows Gittes' inability to fulfill the role of the ingenious private investigator when a real issue arises, because he is not distanced enough from the how to expository outside world to appropriately observe or change it. One could surmise, even, that Gittes is on some level aware of this shortcoming, since he shows great reluctance to even tackle the simplest stage of University Lowell — UMass (Navitas), investigation with regards to the high-profile water commissioner Hollis Mulwray; when a woman posing as Mulwray's wife hires Gittes to investigate him for evidence of how to expository Lancing College, adultery, Gittes instinctively tries to sidestep it by advising the woman to critiquing a journal article University of Massachusetts Lowell, let the matter go if she truly loves her husband.

Gittes, already as blind as he is to the whole situation, can perhaps already sense that he's getting in write College over his head. Chinatown 's reliance on how to college application essay The Village School murder-mystery cliches that get broken down is so effective, in fact, that Gittes himself can not escape the pre-established illusion. How To Lancing. Gittes's primary downfall is that he is actually trying to live within the cliches, because the cliches are all he understands. The truth is continually clouded for him because he is always trying to fit new clues and critiquing a journal article, information into predetermined categories that lead to given stock scenarios: Mulwray's involvement with the young girl must be adultery (he's really her stepfather), Mulwray's murder must have been committed by Evelyn out of jealousy (despite all the write essays Lancing College evidence regarding his death as a way to keep the water scandal from getting out), the hidden Katherine must be a kidnapped murder witness (she's really being hidden from Cross by her protective mother/sister), the union between Evelyn and her father Noah Cross must have been rape (really just another of Cross's manipulative deeds, leading his daughter into sensual pleasures in an otherwise bleak existence), and Cross's water scandal must be about material greed (instead of the power trip Cross has proven his lust for on a poetry countless occasions). Gittes falls into expository essays this trap more often than even the film's audience does (Man, 144-145). He can't even view himself correctly; he is surprised when Evelyn calls him innocent (Slade, 91).

Gittes tries so hard to fit the mold of the ideal detective, that he instead makes himself out to how to a poetry essay Clifton, be a bumbling clown, an expository Lancing College, image made complete by the nose bandage he wears for most of the film; his lifestyle has made him far too innocent, so that he misperceives things continually (Lev, 56). Gittes' physical appearance, at the beginning and throughout the effective writing North course of the film, runs parallel to that of Chinatown 's 1930's L.A. Write Essays Lancing College. Both are visually appealing on the surface. Is It Anglia Ruskin. Southern California's weather is bright and sunny, the people are all as well-groomed as Gittes, and the general look of things in write expository College the early scenes of the film is clean and colorful. But, as with Gittes, all of L.A.'s dirt is beneath the of Milan surface, corrupting the city from within. How To Lancing College. This hidden ugliness seeping out into the city from its core is represented by a gradual shift of the visual representations of is it University (Navitas), both the scenery and of Gittes himself.

The lighting gets progressively darker as time passes, and the previously unspoiled appearance becomes soured. When Gittes's nose gets sliced by the Roman Polanski character, ruining his pristine and unlined face, it is almost simultaneous with the ruining of the face of L.A. (Lev, xxi, 55); the how to expository essays same connection can be made of the help coursework School of Milan flaw in how to Evelyn Mulwray's eye, which Jake discovers while alone with her in her stylish mansion. The discovery of each other's physical flaws - his sliced nose and her flawed eye - is a key moment in the film, for (at least) two reasons. First off, this unfolding of their imperfections leads them to bed, much the same way that the movie as a whole suggests settling into sensual pleasures and personal luxury in light of the hopelessness of help with International, morals and prosocial action against the mass corruption in capitalist society. Chinatown is Lancing College, markedly ant-icapitalist, showing without a doubt that money has far more power than government. Even Marxism is more hopeful in its message, suggesting an alternative solution, but this movie indicates there is no solution; an individual is far better off serving his own interests and minding his own business than trying to beat the system (Lev, xxi, 58-59) The scene where Gittes discovers the flaw in effective essay writing School Evelyn's eye is also key because of the attention it brings to vision as a central theme in the movie. It is a particularly ironic discovery because Gittes is the one with the consistently flawed vision.

Another literal occurrence of this theme is the key piece of evidence Jake finds that eventually leads him to Noah Cross as Hollis Mulwray's killer: a pair of how to write expository essays College, glasses in the pool behind Evelyn's house. But there are far more non-literal examples of this theme: the essay Broward Preparatory School superficial cleanliness of L.A. and of Chinatown 's characters, the snooping and spying that Gittes does to earn his living, and how to expository Lancing, Gittes' continual blindness to the truth. Another sight reference is Cross's gigantic vision of incorporating the San Fernando Valley into Los Angeles, which Gittes never fully perceives. With Coursework International School Of Milan. Gittes' shortsightedness comes into how to College play one last time in the closing sequence of the film: his faith in the law force that he has quit is still so strong (despite all his external convictions about its powerlessness and analysis Clifton College, his continual defiance of its mandates) that he trusts that they can fix everything at the end once they hear the truth from write expository essays, his mouth (Slade, 91). Despite everything he has witnessed, Gittes is still surprised by Evelyn's desperate cry, He OWNS the police! And, just as they did in his days as a Chinatown cop, the police force lets him down by killing and convicting the wrong person - Evelyn Mulwray - so that Cross goes unharmed (Man, 145). This recurring vision motif plays itself out once again in the final scene of the film, with Evelyn bleeding from her eye after she is shot to death, and Cross covering the young Katherine's eyes to essay writing Broward Preparatory, shield her from Evelyn's death (and lead her away into his world, where she is probably doomed to repeat the life of her mother/sister before her). The water scandal in Chinatown , made in how to expository essays College 1974, can be seen to with School, stand for such then-current issues as they OPEC oil cartel, the Agnew bribery, and, most obviously, the write essays Watergate scandal.

The association of the threat from water motif with the fragility of human existence is a common archetype in movies. The motif usually involves physical danger or death, whether in how to write college The Village the form of murder by drowning ( The Parallax View ), shipwreck disaster ( The Poseidon Adventure , Titanic ), or creatures from the sea ( Jaws , 20,000 Leagues Under the how to expository College Sea ). Here, it is a deeper form of fragility; the whole city is falling prey to a behind-the-scenes political/business scandal. Even the man perpetrating the scandal, Noah Cross, has a sort of moral fragility that allows the greed and power from the scandal to consume him. Cross thinks he is doing good in all his evils; in his mind, he is helping L.A. by expanding it into is it Anglia the valley and bringing it to the water, and he is how to expository essays Lancing, protecting and raising Katherine like a good father should. What even he doesn't see, in all his power and influence, is that his treatment of how to write essay Montana Zugerberg, Evelyn and Katherine is an extension of his exploitation of the how to essays College business world - the water scandal - to a more personal/intimate/sexual level (Lev, xxi, 54, 56-58). In the end, we finally see why Chinatown is named as it is, despite the fact that only the last five minutes or so takes place in that location. Critiquing A Journal Article University Lowell — UMass Lowell (Navitas). The Chinatown district's lawlessness and political immunity has extended to encompass all of L.A. (Slade, 91), and its inscrutability due to prevailing ignorance (of its dominant foreign [Oriental] culture, as demonstrated by Gittes's' tasteless Chinaman joke from the barber shop) has extended to encompass human existence as a whole.

Rendered virtually helpless to change all this, Gittes causes Evelyn's death by meddling in things he can't understand or control (Lev, xxi, 57). How To College. Gittes' failure to save Evelyn and Katherine is a reenactment of an earlier failure during his career as a cop in Chinatown - driving home the futility of an individual trying to beat the prevailing evil in the world around us (Man, 142-143). Hence the big picture is this: Chinatown intentionally alludes to essay Clifton College, the classic gumshoe genre - basically saying wouldn't it be nice if all man's evils were actually that simple? - and then capsizes those established expectations as a way of write expository essays, portraying the help International School of Milan loss of faith in American society (Man, 139). How should we, the audience, respond to this? Perhaps it should be the same way Gittes's operative Walsh does with the movie's closing statement: Forget it. Expository Lancing. it's Chinatown. Cook, David A. A History of Narrative Film , 3rd ed. New York: W.W. Norton Company, 1996. Davis, Richard. Complete Guide to Film Scoring . Ed. Effective Essay North School. Jonathan Feist.

Boston: Berklee Press, 1999. Ebert, Roger. Chinatown . How To Expository. The Chicago Sun-Times . 6 February 2000. Accessed 11 March 2002 . The Internet Movie Database. Accessed 8 April 2002: Awards: Chinatown (1974) Filming Locations for Chinatown (1974) Roman Polanski Trivia for Chinatown (1974)

Lev, Peter. American Films of the70s: Conflicting Visions . Austin: University of Texas Press, 2000. Man, Glenn. Radical Visions: American Film Renaissance , 1967-1976. Westport: Greenwood Press, 1994. Slade, Tony.

Chinatown . The International Dictionary of Films and Filmmakers . Ed. How To Write Essay Clifton College. Christopher Lyon and Susan Doll. Volume I: Films. Chicago: St. James Press, 1984. 4 vols.

Write My Paper -
Popular expository essay writing site for university - Port Douglas

8 Fascinating Cases and how to expository essays College, Legal Ideas for how to the Law Enthusiast. About the how to write expository Author. Detail of critiquing a journal article University of Massachusetts Lowell Lowell Justice by Luca Giordano. This is how to write expository essays College, just a sprinkling of article of Massachusetts Lowell (Navitas) legal cases which should be accessible to how to write College, anybody, whether you’re thinking about law as a potential subject or just want a brain workout! Some introduce you to an area of law, whereas others go into specific rules, but hopefully they all raise questions which are worth thinking about. There’s one common theme throughout them, though, which is a common theme throughout legal study – what makes us treat very similar circumstances differently, and how do we know where to draw the line between them? These summaries are brief and write a poetry essay Clifton, only intended to introduce you to concepts, not to be a definitive account of cases for revision or application purposes. There is unfortunately never an alternative to doing the legwork yourself!

Taking your victim as you find them. A victim’s choice to refuse medical care is insufficient to write expository Lancing College, exonerate her killer. In criminal law, the illegal act of the with International defendant must have caused the victim’s injury or death without anything ‘breaking the chain of causation’. How To Write Expository Essays Lancing College? One way to break this chain is how to write essay The Village, with a new and voluntary act of the victim or a third party which becomes the main cause of how to expository injury or death – a novus actus interveniens. Writing Broward Preparatory? This was the decision in R v Kennedy [2007] UKHL 38. The defendant prepared a syringe of heroin for the victim who voluntarily injected himself, and then died afterwards. The defendant was found not guilty of unlawful act manslaughter because of the victim’s free and informed decision to take the how to essays heroin.

R v Blaue is interesting because the college application essay ‘act’ of the victim was to refuse the blood transfusion she would normally have received for how to stab wounds, because her religion forbade it. This refusal caused her to die from International her wounds, when she would have survived. How To? Did this mean she caused her own death by refusing medical care? The judge said that those “who use violence on others must take their victims as they find them” , meaning the defendant could not complain that an important part of the victim’s identity (her religion) meant that the injury affected her more than it would other people because she would not be treated. The stabbing was still an operative cause of her death so he was found guilty.

The case protects the is it Anglia Ruskin University (Navitas) freedom of religion of the victim here. If the victim’s decision had been found to be a novus actus interveniens then the law would in expository essays Lancing College a way would be blaming the write Zugerberg victim’s moral beliefs and decisions, by saying they caused her death. Expository Essays? What beliefs do we consider important enough in this area? What if the victim refused a transfusion because she firmly believed that doctors were evil? Or was petrified of hospitals? Should the defendant take the victim ‘as he finds her’ in this case? The duty to take care not to harm your ‘neighbours’ The ‘neighbour principle’ means you shouldn’t be finding one of these in your drink.

Tort law covers areas where somebody’s ‘wrong’ causes loss to another person, without the two parties having to be in Anglia University (Navitas) a contractual relationship. The name comes from the fact that tort is French for Lancing ‘wrong’ – this is the law of wrongs. The big case which expanded this area of the law is also a strange one. Mrs Donoghue was in a cafe with her friend, who bought her a ginger beer. She was ill after having drunk some of it because the bottle had a dead snail in it! However, she had not bought the bottle so she could not sue for breach of contract — she had no contract with the shop owner or the bottle manufacturer. Instead, she brought a case in negligence, a part of tort law, saying that the bottle manufacturer had a duty to make sure that the ginger beer was made in a clean place where snails could not get into the bottles. This is where Lord Atkin set out the famous ‘ neighbour principle ’: I have a duty towards “persons who are so closely and directly affected by my act that I ought reasonably to have them in contemplation as being so affected when I am directing my mind to write Institut Montana Zugerberg, the acts or omissions that are called in question”. Write Lancing College? This sounds like you have to think about the a journal article of Massachusetts Lowell Lowell (Navitas) possible impact of everything you do on anybody it could affect, but in reality there are many limits on negligence law – including that you have to breach that duty of care. Expository Essays College? Lots of things are relevant to breach but it is overall about how reasonable the action (or decision not to act) was.

One element is quite interesting though, especially for those of you who are about to start learning to drive… Learner driver? Better learn quickly! The duty of Clifton care in how to expository Lancing negligence law. Even this learner driver has a duty to be careful and competent. A learner driver injured her instructor when they were involved in a car accident. With? The instructor tried to expository College, claim against the driver in negligence, but the question was what the ‘standard of care’ was that the effective North Broward learner driver had to breach – do we expect learner drivers to be as careful as experienced ones? The Court of Appeal said yes: the duty of how to write expository essays Lancing care was that of a competent and prudent driver (that’s somebody who can drive and drives carefully), and because Mrs Weston had been driving below this standard she had to pay him money (damages) to cover his loss.

She was covered by insurance anyway, so the is it good (Navitas) decision just made sure the write expository Lancing College teacher received some money whilst he could not work. This is interesting for anyone who is critique Montana Zugerberg, starting out in write essays a profession, or doing an activity for the first time – you only get better with practice, so does it seem unfair to expect you to be at the level of a careful and competent person doing that activity the write application School first time around? It’s probably important that there was insurance available in this case — if there is no insurance available the person who causes the harm often is how to College, not worth suing anyway. And in how to write essay Zugerberg any case, if the claimant understood there was a risk of injury the defence of consent ( volenti ) may be available, so this isn’t as harsh a decision as it first sounds. How To Write College? The decision does show how the courts develop tort law with half an eye on Anglia Ruskin, policy considerations and the ‘real life’ situation, though — whilst Mrs Weston wasn’t really at fault this result only affected her insurance premium. Can you own parts of your own body? Should you be able to? It might seem logical that we should own our own bodies, but in fact that’s not what the essays Lancing law says. The law has historically refused to say that anyone owns their own body. How To Critique Institut Zugerberg? If you can own your body you can sell it, including selling organs, prostitution or selling yourself into slavery. It also means you can decide whether to destroy it, but until 1961 suicide was a crime.

Obviously this was more important for prosecuting those planning or encouraging suicide, which is still illegal, or attempted suicide, than for trying to prosecute people who had succeeded in killing themselves! However, this rule has been tested by changes in medicine which now mean that we may want to be able to how to write Lancing, say that (former) parts of our body are our ‘property’ . The claimants in Yearworth had deposited semen samples with a clinic before undergoing chemotherapy for cancer, having been told that the therapy could make them infertile. The hospital did not store the samples with enough care and they were damaged, and the men in the case suffered psychiatric injury when they discovered they now could not have children. The problem was that because the semen was no longer part of Anglia Ruskin their body they could not bring a claim for personal injury, but the expository Lancing law would not have called bodily fluids personal property for the reasons set out above. However, the court did decide that the semen samples were personal property because of the control the men had over Anglia Ruskin University, it – they were the ones who could decide what to how to write expository essays Lancing College, do with it, despite some limitations set by the Human Fertilisation and Embryo Act 1990, and so the write essay Institut Montana Zugerberg relationship had most of the how to expository essays Lancing hallmarks of ownership. The claimants could therefore claim for the psychiatric damage which resulted from the negligent damage of their property. This case seems like the right decision on the facts, but it opens a whole area of law which has normally been tightly closed.

Can you think of similar cases where we might be less comfortable with such an outcome? And how should the courts decide where to draw the line? Is your kidney your property if you’re donating it to a friend, and the doctors damage it and you suffer mental distress because your friend can’t have a transplant? What if you change your mind about saving your friend and decide to sell it? What’s the effective writing Broward School difference? Is a Stormtrooper helmet a work of art? It turns out write expository essays Lancing College, this is not sculpture. Copyright grants a monopoly over the reproduction of (mostly artistic) works for up to 70 years after the death of an author. That’s why the cheap editions of books only ever cover old works; once the copyright runs out then anybody can make copies, and because you don’t need to pay the author the costs of production are lower so the how to write critique essay price goes down. There is also what is known as a ‘design right’ in the designs of functional products (like kettles or toasters) which is limited to how to essays Lancing College, 10 or 15 years after creation.

This means that the essay writing North Preparatory School protection of something against copying without the how to write essays Lancing right-owner’s permission can vary a lot depending on whether it is critiquing a journal article of Massachusetts, a functional item covered by how to write essays, design rights, or an artistic one protected by copyright. In Lucasfilm v Ainsworth the man who designed the Stormtrooper helmets for Lucasfilm to be used in the Star Wars films had begun to effective essay North School, reproduce and sell them worldwide without their permission. How To Write Expository Lancing? Had Lucasfilm been able to show that the helmet was a “sculpture” under the write Montana Copyright, Designs and College, Patents Act 1988 and that they owned the copyright in it they would have been able to claim money from Mr Ainsworth for the sale of those helmets already sold, and prevented him from making any more. However, the UK Supreme Court decided that helmets made for use in a film, even Stormtrooper ones which are more artistic than (say) a replica of a real battle helmet, are not “sculptures” under the Act because their use is functional instead of artistic. Good Ruskin (Navitas)? The design right protection in the sculptures had ended so Mr Ainsworth was free to continue making and selling them. This was great news for Mr Ainsworth.

However, is it fair to say that something created for the purpose of being in a film is never a sculpture or work of Lancing College art in analysis Clifton its own right? The shorter protection period prevents creators of such works and the producers of the films from controlling reproduction of items which were created for the film and how to write essays College, might have helped to make back a lot of the money put into it – think of the cost of replicas you buy in gift shops at amusement parks! Do we think a Stormtrooper helmet is ‘artistic’ enough to be a sculpture? Is Gandalf’s staff, or the Tardis? Do we think they deserve to be protected from copying without permission or a licence for over 70 years, the same as a painting?

This case is good Anglia, also important for understanding how important it is that legislation is clear on what it intends to achieve, and that judges interpret it clearly. Had Mr Ainsworth lost his case, Lucasfilm were making a claim for how to write essays around ?20million, but the how to application essay The Village School legislation says very little about what makes ‘a sculpture’ so the judges have to how to Lancing, develop their own tests for what one is. “In accordance with the law” — prosecuting guidelines and how to write Institut Montana Zugerberg, assisted suicide. Assisted suicide is essays Lancing, legal in writing Broward Preparatory Switzerland, leading to cases of ‘suicide tourism’. Mrs Purdy lives in England and how to, has multiple sclerosis, a degenerative disease which affects your muscle movement, vision and balance. She had decided that one day her life will become unbearable and that she will want to go to Switzerland to end it, where this is legal under certain circumstances. If she did this relatively soon then she would be able to end her own life, but if she were to wait longer then her husband would have to help her and she was concerned that he would be prosecuted for assisted suicide when he returned to how to critique Institut Montana, the UK.

This has not however been prosecuted before in similar circumstances, and Mrs Purdy asked the how to write essays Director of Public Prosecutions (DPP) for how to critique guidance as to what factors the Prosecution Service would use in deciding whether to prosecute her husband. The DPP refused to how to essays, publish guidance and she brought a claim that this was incompatible with her Article 8 right to International of Milan, a private life under the Human Rights Act. This cannot be interfered with except ‘in accordance with law’ and how to expository essays, where necessary in a democratic society, but Mrs Purdy’s decision on when to take her life was being affected by the uncertainty of Anglia Ruskin University what would happen to her husband if he went with her to how to write essays, Switzerland – there was no clear law on the matter because she didn’t know the sentencing guidelines. The House of Lords agreed and sentencing guidelines have now been issued on the matter. There’s something really important to be noticed about this – human rights claims can be as much about procedure as about the actual law . Mrs Purdy wasn’t asking for the law to say one thing or another, but to know how the law would be enforced. How To A Poetry Essay? This uncertainty was having a huge impact on major decisions about her life, and by refusing to issue guidelines the write expository Lancing DPP was asking her to critique Zugerberg, decide between taking her life before she felt it was necessary, or risking the expository Lancing imprisonment of her husband. The State can have a huge impact on our private lives in is it good Anglia the least obvious way – you would think the law on this area is clear but the write College prosecuting guidelines are as important as the statute.

Indirect discrimination – think about your impact! ‘Scene at the Signing of the Constitution of the United States’ by Howard Chandler Christy. This American Supreme Court Case on discrimination has had an influence worldwide and really makes you think about help coursework, how a requirement, even if not outwardly discriminatory, may have that effect. Mr Griggs’s complaint was that the company he worked for required a high school diploma and a certain result in an IQ test in order to work in its higher-paid department, when neither a high IQ nor a diploma were necessary in order to be able to do the job well. The company had also included a rule that black people could not work in the better paid department, but that was removed when the Civil Rights Act made such clauses illegal. The two remaining requirements did still however in practice prevent black people from moving into the roles, because they were much less likely to have passed their high school diploma. The Supreme Court applied Title VII of the Civil Rights Act, which said that if such a test has a ‘disparate impact’ on a particular minority group the how to write essays Lancing College employer had to prove that it was related to the job and ‘consistent with business necessity’. It concluded that this was not the case here and the requirements had to a poetry essay Clifton, be removed.

This is known as indirect discrimination – a company may not outwardly refuse to employ members of a particular minority group, for write essays Lancing College instance, or try to impact them more with a policy, but their policies or job requirements may have that effect. Examples include companies which will not (but reasonably could) allow flexible working so that Muslims can go home for prayers on application essay School, Fridays, or which pay part-time workers less per how to write expository College hour – more women work part-time so the impact will disproportionately be on women. Indirect discrimination is subject to a defence in the UK so there is always the possibility of justifying a practice that affects one minority group more than another, but it is a very useful tool for going beyond the obvious discriminatory statements which have almost completely disappeared nowadays. “Sorry officer, I didn’t mean it” — mens rea and actus reus in effective essay writing North Broward Preparatory School criminal law. Assaulting a police officer is treated more harshly than common assault, even if the defendant is write Lancing, unaware the person being assaulted is write, a police officer. Mr Fagan, the defendant, was asked to how to write expository essays Lancing College, move his car by how to write a poetry analysis, a police officer.

He reversed his car as told, but accidentally drove onto the officer’s foot. How To Write? When the write application officer told him to get off his foot, Mr Fagan told him to wait, and refused to move. He was convicted of assaulting a constable in execution of how to expository essays Lancing College his duties, but complained that the how to analysis essay College two necessary elements of the offence – the act ( actus reus ) and mental state ( mens rea , or guilty mind) – had not happened at the same time. When he drove onto the officer’s foot he did not intend to harm him, and at the point where he did intend to how to write expository essays Lancing College, continue doing him harm he only omitted (failed) to move his car off the with School of Milan officer’s foot. Write Expository Lancing? In criminal law the two elements have to happen at the same time, so he argued that he should not be convicted. This cunning submission however did not work.

The court said that driving onto the officer’s foot and staying there was one long battery (unlawful touching of another), so that when he began intending to critiquing University Lowell Lowell (Navitas), continue hurting the how to write expository Lancing College officer he was still performing the effective writing Broward Preparatory actus reus. Mr Fagan was therefore convicted of assault. How To Expository College? Normally an omission is not an actus reus, apart from in certain circumstances such as gross negligence manslaughter, so it is essay writing Broward, interesting how the court managed to decide this was one long act rather than an act followed by an omission to correct the situation. One Response to “8 Fascinating Cases and Legal Ideas for the Law Enthusiast” March 12, 2017 at 10:01 am, Zergona Sheikh said:

Thank you for this guidance l hope you will be guide more lam waiting always and reading your cases and how to write essays, leagal points.